Slide show

Επιχειρήσεις και τηλεργασία

ΤΗΛΕΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΙΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Περιληπτικά Αναφέρω τα κυριότερα πλεονεκτήματα και της τηλεργασίας , τα βασικά πλεονεκτήματα είναι

  • Ανύπαρκτο κόστος μετακίνηση
  • Χαμηλό κόστος εργασίας και συμφέρει και το εργαζόμενο και τον εργοδότη.
  • Ο εργοδότης παρακολουθεί , την εργασία που γίνεται ανά πάσα στιγμή τη στιγμη που γίνεται και με ανοιχτή συνομιλία δωρεάν (π.χ μέσο skype , gtalk , hangouts, viber) είτε με βιντεοκλίση είτε με φωνητική δωρεάν κλήση.
  • Υποστήριξη 24 ώρες 365 μέρες το χρόνο
  • Μπορεί να συνδυαστεί άριστα με συμβατική εργασία ( π.χ συμβατική εργασίες 7:00 έως 5:00 και τηλεργασία στο computer5:00 έως 12:00μμ
  • Ανθρώπινη εργασία γιατί ο εργαζόμενος δε δουλεύει 10 ώρες στο PCαλλά κάνει και άλλα πράγματα κατά τη διάρκεια της μέρας 
  • Καλυτερη κατανομή του χρόνου του εργαζομένου που συντελεί στην μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας

Επιχειρήσεις και τηλεργασία, μία σύγχρονη προσέγγιση

Εισαγωγή

Αναμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα εποχή στην οποία η τεχνολογία κινείται με ταχύτατους ρυθμούς, η χρήση του διαδικτύου συνεχώς αυξάνεται ενώ και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής αποτελεί πια σημαντικό κομμάτι στη ζωή όλων. Το προηγούμενο σε συνδυασμό με τις ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις στην παγκόσμια αγορά, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέους τρόπους προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές. Στο πλαίσιο αυτό έχουν δημιουργηθεί νέες ευκαιρίες εργασίας για τον κάθε εργαζόμενο. Πλέον δεν υπάρχουν χρονικά και τοπικά όρια και η διεκπεραίωση της εργασίας μπορεί να γίνει οπουδήποτε δηλαδή εκτός του χώρου του γραφείου, σε άλλο τομέα, στο σπίτι, ακόμα και σε άλλη χώρα. Η έννοια της τηλεργασίας απασχολεί τον επιχειρηματικό κόσμο ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία. Ενδιαφέρον έδειξαν ακόμα και οι κυβερνήσεις εξαιτίας των προεκτάσεων από την εφαρμογή της σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Παρακάτω αναλύονται οι μορφές της τηλεργασίας και παρουσιάζονται τα οφέλη, οι προβληματισμοί και τα μειονεκτήματα, τόσο για την εταιρεία που απασχολεί προσωπικό μέσω της συγκεκριμένης μεθόδου, όσο και για τους εργαζόμενους που αντιστοίχως εμπλέκονται. Αναφέρονται τα επαγγέλματα που ασκούνται μέσω τηλεργασίας, οι προϋποθέσεις για την ορθή τήρηση της, τα νομικά θέματα που σχετίζονται με την τηλεργασία καθώς και η θέση που έχει στην Ελλάδα. Τα ζητήματα που αναλύονται σχετικά με την τηλεργασία στην παρούσα εργασία αφορούν εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας και όχι ελεύθερους επαγγελματίες ή εξωτερικούς συνεργάτες που εργάζονται από το σπίτι τους αντί για τη χρήση δικού τους γραφείου.

Σύντομη ανασκόπηση και ορισμός

Οι σκληρότερες συνθήκες ανταγωνισμού αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να αναδιοργανώσουν τις επιχειρηματικές διαδικασίες και να ξεφύγουν από τις παραδοσιακές οργανωτικές δομές. Η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο έχει δημιουργήσει την ανάγκη για γρηγορότερη και περισσότερο αξιόπιστη επεξεργασία της πληροφορίας. Βρισκόμαστε στην αρχή μιας πολύ σημαντικής περιόδου ανάπτυξης παγκοσμίως η οποία χαρακτηρίζεται από βελτιώσεις στην απόδοση της τεχνολογίας και απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών και του εμπορίου. Μέσα σε αυτό το γενικότερο κλίμα λοιπόν γεννήθηκε η ιδέα για απομακρυσμένη εργασία.
Η έννοια της τηλεργασίας προήλθε από το σκεπτικό ότι η εργασία θα μπορούσε να γίνει στον τόπο όπου βρίσκεται ο κάθε εργαζόμενος παρά να θεωρείται κάθε φορά απαραίτητη η μετακίνηση του σε συγκεκριμένο χώρο εργασίας. Οποιοσδήποτε υπάλληλος μπορεί από το χώρου που βρίσκεται (για παράδειγμα από το σπίτι, από ένα γραφείο στη γειτονιά του ,κ.τ.λ) να συμμετέχει στην λειτουργία ενός οργανισμού. Η τηλεργασία παρέχει ευελιξία όσον αφορά το χρόνο και τον τόπο της εργασίας. Με τη χρήση βασικών συσκευών επεξεργασίας δεδομένων (προσωπικό υπολογιστή, μόντεμ, εκτυπωτή) μπορεί ο κάθε τηλεργαζόμενος να συνδεθεί με επιχειρήσεις που βρίσκονται εκατοντάδες ή και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, μέσω των εθνικών και διεθνών δικτύων επικοινωνιών.
Τηλεργασία είναι η μορφή εργασίας κατά την οποία ο εργαζόμενος εργάζεται από το σπίτι του ή κάποια άλλη τοποθεσία, κάνοντας χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και της τεχνολογίας γενικότερα, για επικοινωνία με τα γραφεία της εταιρείας, τους συναδέλφους, τους προϊσταμένους και τους πελάτες (Gainey, Kelley and Hill, 1999). [1]
Η ανάπτυξη της εργασίας από απόσταση τα τελευταία χρόνια οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων. Πρώτα απ’ όλα αξίζει να αναφερθεί ότι στη σημερινή εποχή έχει μειωθεί κατά πολύ το κόστος των υπολογιστών και των τηλεπικοινωνιών ενώ αντίθετα έχει αυξηθεί κατακόρυφα η απόδοσή τους. Επιπλέον υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα εργαλείων που υποστηρίζουν την απομακρυσμένη επικοινωνία ενώ παράλληλα παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από την πλευρά των εργοδοτών και των εργαζομένων να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να πετύχουν τους προσωπικούς και επιχειρηματικούς στόχους τους.

Μορφές Τηλεργασίας

Αν και σε γενικές γραμμές η τηλεργασία μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, αυτές μπορούν να συμπυκνωθούν στις παρακάτω (Μorgan, 2004): [2]
  • Κινητή Τηλεργασία (Μobile Telework): Στην περίπτωση αυτή ο εργαζόμενος δεν έχει μία σταθερή βάση εργασίας και μετακινείται σε διαφορετικές εγκαταστάσεις προκειμένου να παρέχει τις υπηρεσίες του. Ένα τέτοιο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένας σύμβουλος επιχειρήσεων που μπορεί να ξοδεύει σημαντικό μερίδιο από το χρόνο του στις εγκαταστάσεις πελατών και να απουσιάζει από το γραφείο του για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • Τηλεργασία με έδρα το σπίτι (Home-Βased teleworκ): Αναφέρεται στην περίπτωση που ο τηλεργαζόμενος χρησιμοποιεί το σπίτι του ως κύρια έδρα για την εργασία του, αντί του παραδοσιακού χώρου εργασίας σε ένα γραφείο ή τις εγκαταστάσεις του πελάτη.
  • Τηλεκέντρα (Telecentres): Είναι συγκεκριμένοι χώροι με τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη διεκπεραίωση της εργασίας, όπου υποκαθιστούν το χώρο εργασίας στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης. Έτσι αντί οι εργαζόμενοι να πηγαίνουν στα κεντρικά, εργάζονται στα τηλεκέντρα που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις και συνήθως βρίσκονται σε κάποιο περιφερειακό χώρο, μακριά από τα κεντρικά γραφεία.
  • Τηλεκατοικίες (Telecottages): Είναι μια μορφή τηλεκέντρων με τη διαφορά ότι οι χώροι ανήκουν στις τοπικές κοινότητες κι όχι στον εργοδότη ή κάποια κερδοσκοπική επιχείρηση. Πρόκειται για ξύλινες καλύβες η μικρά σπίτια, τα οποία είναι εξοπλισμένα με τα απαραίτητα εργαλεία της τηλεργασίας, που απαρτίζουν μικρά χωριά. Ευρύτερος σκοπός τους είναι να εκπαιδεύουν τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών. Η συγκεκριμένη μορφή τηλεργασίας έχει τις ρίζες της στην Σκανδιναβία.
  • Λειτουργική Μετεγκατάσταση (Functional Relocation): Ολόκληρα τμήματα ή λειτουργίες της επιχείρησης αποσπώνται από τα κεντρικά γραφεία και λειτουργούν σε ξεχωριστή τοποθεσία, έχοντας ωστόσο άμεση πρόσβαση στα συστήματα της εταιρείας. Η βασική διαφορά με τα τηλεκέντρα, είναι ότι τα πρώτα μπορούν να αφορούν άτομα από διάφορα τμήματα, ενώ η Λειτουργική Μετεγκατάσταση αφορά ολόκληρο τμήμα ή λειτουργία. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η λειτουργία του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών σε κάποιο χώρο εκτός των κύριων εγκαταστάσεων της επιχείρησης.
Έχει παρατηρηθεί ότι το βασικό διαφοροποιό στοιχείο στις παραπάνω μορφές είναι ο τόπος που ο εργαζόμενος παρέχει τις υπηρεσίες του σε σχέση με τον παραδοσιακό χώρο, αυτού του γραφείου. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, (τουλάχιστον σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης) ο κυριότερος χώρος εργασίας για τους εργαζόμενους μέσω τηλεργασίας είναι το σπίτι.

Επαγγέλματα που ασκούνται μέσω τηλεργασίας

Η τηλεργασία δεν είναι ο ιδανικός τρόπος εργασίας για όλα τα επαγγέλματα, για παράδειγμα επαγγέλματα που θεωρούν απαραίτητη προϋπόθεση την προσωπική επαφή ή τη χειρωνακτική εργασία δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν με βάση την τηλεργασία. Κοντολογίς, μερικές από τις κατηγορίες επαγγελμάτων που μπορούν να ασκηθούν μέσω της τηλεργασίας είναι:
• Καλές Τέχνες
• Οπτικοακουστικά μέσα
• Εμπόριο
• Επικοινωνία
• Σχεδιασμός multimedia
• Εκπαίδευση
• Στελέχωση προσωπικού
• Management
• Σχεδίαση Γραφικών
• Χειρισμός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
• Εφαρμογές σχετικά με το Internet
• Δημοσιογραφία
• Νομικός, οικονομικός και κοινωνικός τομέας
• Μάρκετινγκ
• Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες
• Γραμματειακή υποστήριξη
• Μεταφράσεις

Ακολουθεί μία παράθεση ενδεικτικών ωφελειών για τους εργαζόμενους (Shafizadeh et al, 1998): [3]
  • Εξοικονόμηση χρόνου και κόστους από τις μετακινήσεις: Η εργασία από το σπίτι περιορίζει το χρόνο που σπαταλά κανείς στη μετακίνηση από και προς την εργασία του, με αντίστοιχο οικονομικό πλεονέκτημα.
  • Μεγαλύτερη ευελιξία σε προσωπικό επίπεδο: Εργασία σε ώρες που είναι αποδοτικότερες για τον καθένα.
  • Καλύτερη οργάνωση του προσωπικού χρόνου: Ισορροπία μεταξύ εργασίας και οικογενειακής ζωής. Ακόμα και αν συνήθως οι τηλεργαζόμενοι εργάζονται αρκετές και παραγωγικές ώρες κάθε μέρα έχουν περισσότερο χρόνο για την οικογένειά τους και συμμετέχουν περισσότερο στις οικογενειακές δραστηριότητες (Fonner and Roloff, 2010). [4]
  • Περισσότερο συγκεντρωμένη εργασία: Ο εργαζόμενος λειτουργεί σε ένα πιο ήρεμο εργασιακό περιβάλλον χωρίς διακοπές από συναδέλφους ή τους συνήθεις θορύβους που συναντά κανείς σε ένα γραφείο. Επίσης δεν αισθάνεται συνεχώς τον έλεγχο της διοίκησης ενώ ελαττώνονται σε μεγάλο βαθμό και οι προστριβές με τους συναδέλφους του.
  • Βελτίωση ευκαιριών εργασίας: Παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες για εργασία, γιατί πλέον δεν υπάρχει ο περιορισμός των χιλιομετρικών αποστάσεων, ακόμη και σε κατοίκους ακριτικών περιοχών. Ένας εργαζόμενος μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται σε μία εταιρεία ακόμη και εάν αλλάξει τόπο διαμονής.
Δίνεται η δυνατότητα σε ανθρώπους με διάφορα προβλήματα (οικογενειακά, υγείας κ.α) να εργάζονται στο σπίτι και να αξιοποιούν καλύτερα το χρόνο τους χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνονται από αυτό. Πλέον αυτές οι ομάδες αισθάνονται ότι μπορούν να προσφέρουν και να συμμετέχουν στο κοινωνικό σύνολο(Bertin and Denbigh, 2003).[5]

Πλεονεκτήματα για τον εργοδότη
Για να υιοθετήσει μία επιχείρηση μία πρακτική όπως η τηλεργασία, για ένα μέρος ή συνόλου του προσωπικού της, θα πρέπει να προσβλέπει σε αποτελέσματα και επιδόσεις που θα ξεπερνούν αυτά που σχετίζονται με τον παραδοσιακό τρόπο εργασίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι Gibson et al., (2002) [6] καταλήγουν σε κάποια πλεονεκτήματα που καθιστούν επιθυμητή την τηλεργασία στις επιχειρήσεις.
  • Άνοδος της παραγωγικότητας των τηλεργαζομένων: Αυξάνεται η παραγωγικό- τητα των εργαζόμενων μιας και δεν χρειάζεται να καταναλώνουν χρόνο για την μεταφορά τους στο γραφείο και δεν αποσπούνται από το θορυβώδες περιβάλλον του γραφείου.
  • Μείωση του κόστους σε ότι αφορά χώρους γραφείων: αυτό εξαρτάται από το μέγεθος της εταιρείας και το ποσοστό των εργαζομένων που δουλεύουν μακριά από τα γραφεία τους.
  • Διακράτηση του προσωπικού: Σε περίπτωση που εργαζόμενος λόγω αλλαγής τόπου διαμονής, η αναγκαία διακοπή της εργασίας στο γραφείο, ο εργαζόμενος θα διέκοπτε την συνεργασία που με την εταιρία. Τώρα με την χρήση της τηλεργασίας οι εργαζόμενοι μπορούν να διατηρούν την εργασιακή τους σχέση με την εταιρία με την μορφή της μερικής ή ολικής απασχόλησης. Επίσης υπάρχει σημαντικό οικονομικό όφελος για την εταιρεία, καθώς μειώνονται τα όποια έξοδα για την επιλογή και εκπαίδευση προσωπικού που θα αντικαθιστούσε έναν αποχωρήσαντα.
  • Μειωμένες απουσίες από την εργασία: Η απουσία από την εταιρεία δεν ταυτίζεται με απουσία από την εργασία. Η τηλεργασία εμπεριέχει το στοιχείο της ευελιξίας ως προς το χρόνο εκτέλεσης της εργασίας. Άρα κάποιος εργαζόμενος που θα χρειαστεί να λείψει για κάποιες πρωινές ώρες, μπορεί να τις αναπληρώσει δουλεύοντας το απόγευμα , χωρίς να μείνει πίσω στη δουλειά του. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι δύσκολο ή αδύνατο σε ένα παραδοσιακό γραφείο, όπου υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες εργασίας.
  • Επέκταση των ορίων για την εξεύρεση και την επιλογή προσωπικού: Η γεωγραφική κατανομή των υποψηφίων δεν αποτελεί εμπόδιο ή πρόκληση στη διαδικασία. Πέρα από τη γεωγραφική προσέγγιση, δίνεται η δυνατότητα να ενταχθούν και να ενσωματωθούν στην αγορά εργασίας και ομάδες ατόμων με κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως άτομα με ειδικές ανάγκες, όπου η μετακίνηση τους για τις ανάγκες μίας παραδοσιακής εργασίας θα ήταν προβληματική. Επίσης μία μητέρα με μικρά παιδιά θα μπορούσε να εργάζεται από το σπίτι της, αφιερώνοντας παράλληλα και το χρόνο που χρειάζεται η οικογένεια της.
  • Χρήση Τεχνολογίας Αιχμής: Οι τηλεργαζόμενοι τείνουν να είναι περισσότερο εκπαιδευμένοι στις νέες τεχνολογίες, κάτι που βελτιώνει τόσο την ευελιξία τους, όσο και τη γενικότερη απόδοση τους, αποτελώντας το πιο εκπαιδευμένο τμήμα του προσωπικού της επιχείρησης (Μήλιου και Πομπόρτσης, 2004). [7]
  • Η εργασία δεν επηρεάζεται από εξωτερικές διαταραχές: Οι εταιρίες είναι ανεπηρέαστες από εξωτερικές της εταιρίας διαταραχές, όπως, απεργίες στα μέσα μεταφοράς, κακές καιρικές συνθήκες, φυσικές καταστροφές.

Πλεονεκτήματα για το κοινωνικό σύνολο
  • Μείωση των μετακινήσεων των εργαζομένων με συνέπεια τη προστασία του περιβάλλοντος: Εμβαθύνοντας, με την τηλεργασία επιτυγχάνεται λιγότερη ρύπανση λόγω της λιγότερης χρήσης της μεταφοράς, συνήθως αυτοκίνητα, και χαμηλότερες εκπομπές του CO2, λιγότερη κυκλοφορία, λιγότερες κοινωνικές δαπάνες που περιλαμβάνουν τα ατυχήματα αυτοκινήτων, την εισαγωγή σε νοσοκομείο και τις άδειες για λόγους υγείας. Με το σκοπό για να αναλύσει τον αντίκτυπο της τηλεργασίας στις κοινωνικές, εταιρικές και μεμονωμένες πτυχές, εξετάστηκε το στοιχείο κυκλοφορίας στην πόλη της Ρώμης. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα οφέλη της τηλεργασίας και του αντίκτυπού της στην κοινωνία αποδεικνύονται έγκυρα. Η λεπτομερής ανάλυση παρουσιάζει ένα μέτρο στο οποίο οι εκπομπές του CO2 θα μειώνονταν στην Ιταλία εάν σχεδόν 1% μέχρι 10% του συνολικού εργατικού δυναμικού εργαζόταν από το σπίτι, δηλαδή η αποταμίευση μπορεί να ανέλθει σε 3000 τόνους του αερίου στην ετήσια βάση. Λόγω του μειωμένου αριθμού αυτοκινήτων, η αποταμίευση που λαμβάνεται από το λιγότερο αριθμό ατυχημάτων αυτοκινήτων είναι υποτιθέμενη για να φθάσει σε 46.5 λ., ο οποίος είναι ισοδύναμος με 4.8% της αποταμίευσης στις συνολικές κοινωνικές δαπάνες (Vari, M. Tagliavini, G. Ter-Oganesova, K., 2011). [8]
  • Ανάπτυξη των απομακρυσμένων περιοχών: Ορεινές ή νησιώτικες περιοχές μετατρέπονται σε χώρους δυναμικής ανάπτυξης της εργασίας. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς μεταφέρεται ευέλικτα η εργασία στον τόπο διαμονής τους. Θα ήταν δυνατόν να πούμε ότι ίσως αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα του 21ου αιώνα ενάντια στον υπερσυγκεντρωτισμό των μεγάλων αστικών κέντρων.
  • Μείωση μεταδιδόμενων ασθενειών: Οι εργοδότες που εφαρμόζουν τις πολιτικές τηλεργασίας μπορούν να είναι σε θέση να μειώσουν τη μετάδοση μεταξύ των υπαλλήλων της αναπνευστικής ασθένειας, συμπεριλαμβανομένης της εποχιακής και πανδημικής γρίπης (Rousculp et al., 2010). [9]

Μειονεκτήματα
Μειονεκτήματα για τον εργαζόμενο
  • Ελάχιστη αλληλεπίδραση με τους συναδέλφους: Με την τηλεργασία εκλείπουν οι εξωτερικές παρεμβάσεις και οι διακοπές από τους συναδέλφους. Δεν είναι όμως κάθε επίδραση των συναδέλφων αρνητική στην εκτέλεση της εργασίας. Αυτό που χάνουν οι εργαζόμενοι είναι η θετική αλληλεπίδραση, η υποστήριξη, η ανταλλαγή χρήσιμων πληροφοριών και το κλίμα «συντροφικότητας». Αυτό μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην ψυχολογία των εργαζομένων από απόσταση, αλλά και ουσιαστική επίδραση στην απόδοση της εργασίας τους (Taskin and Devos, 2005). [10]
  • Δυσκολία στην αξιολόγηση και εξέλιξη: Ένα άλλο δυνητικό πρόβλημα μπορεί να είναι ότι οι εργαζόμενοι όντας θεωρητικά «αόρατοι», αξιολογούνται μόνο από το αποτέλεσμα της εργασίας τους χωρίς να λαμβάνονται υπόψη άλλοι παράγοντες. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εξέλιξη των τηλεργαζομένων, είτε αφορά σε μία μισθολογική μεταβολή, είτε μετακίνηση σε μία καλύτερη θέση ή ιεραρχικό επίπεδο.
  • Απώλεια προνοµίων και δικαιωμάτων: ο τηλεργαζόμενος δεν απολαμβάνει κοινωνικά - εργασιακά δικαιώματα, όπως είναι η γονική άδεια, άδεια διακοπών, άδεια λόγω ασθένειας, υπερωρίες κλπ.
  • Απώλεια τεχνικής υποστήριξης: Μία απλή τεχνική βλάβη μπορεί να καταστήσει την εργασία αδύνατη, κάτι που δεν θα συνέβαινε εάν κάποιος εργαζόταν στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης, καθώς εκεί θα υπάρχει μία διαδικασία εξυπηρέτησης και αντιμετώπισης του προβλήματος. Είναι σημαντικό να έχουν προβλεφθεί τρόποι αντιμετώπισης των τεχνικών προβλημάτων από εξωτερικούς πόρους που θα μπορούν να δίνουν άμεσες λύσεις.
  • Δυσκολία στο διαχωρισμό προσωπικής και επαγγελματικής ζωής: Για κάποιον που εργάζεται από το σπίτι, το να μπορεί να διαχωρίζει την προσωπική από την επαγγελματική του ζωή, όταν εργάζεται στον ίδιο χώρο όπου ζει, μπορεί να παρουσιάσει δυσκολίες και έλλειψη συγκέντρωσης, επηρεάζοντας τελικά την απόδοση του και το αποτέλεσμα της εργασίας του. Γι΄ αυτό οι τηλεργαζόμενοι θα πρέπει να μπορούν να καθορίσουν τα όρια τους και να αξιοποιήσουν την ευελιξία που προσφέρει η τηλεργασία.

Μειονεκτήματα για τον εργοδότη
Όπως είναι φυσικό όμως για κάθε φαινόμενο υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα που αφορούν τον τρόπο εφαρμογής του (Shafizadeh et al, 1998). [3]
  • Ασφάλεια Δεδομένων: Ο κίνδυνος απώλειας δεδομένων ή κακής χρήσης σημαντικών πληροφοριών είναι υπαρκτός. Υπάρχει ελάχιστη επίβλεψη και η απουσία από των παραδοσιακό, ελεγχόμενο χώρο εργασίας συνεπάγεται μεγάλο ρίσκο. Βάσει των ισχυρισμών της Pyöriä, (2011)[11] , αυτός ο κίνδυνος μπορεί να αντιμετωπιστεί εν μέρει με τη στοχευμένη εκπαίδευση σχετικά με το χειρισμό ευαίσθητων δεδομένων, όσο και από τη χρήση ασφαλούς τεχνολογίας για την πρόσβαση στο διαδίκτυο. Καθώς και τη χρήση κατάλληλου λογισμικού αποθήκευσης εφεδρικών αντιγράφων ασφαλείας (back up) ώστε να διασφαλιστεί ότι η όποια απώλεια δεδομένων θα μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς δυσάρεστες επιπτώσεις.
  • Μειωμένη δραστηριότητα και επικοινωνία με συναδέλφους: Η τηλεργασία είναι κατά βάση μία μορφή μοναχικής εργασίας. Αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί κατά περίπτωση να έρθει σε αντίθεση με το ομαδικό πνεύμα ανάμεσα στο προσωπικό που θα επιθυμούσε κάποια εταιρεία. Βέβαια η πληθώρα των επιλογών της σύγχρονης τεχνολογίας, όπως τηλεδιασκέψεις, άμεσα μηνύματα, ηλεκτρονική αλληλογραφία μπορούν σε κάποιο βαθμό να περιορίσουν το συγκεκριμένο παράγοντα (Ellison, 2004). [12]
  • Υποστήριξη εξοπλισμού: Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος ο εργαζόμενος δεν μπορεί να είναι παραγωγικός, ενώ ταυτόχρονα δεν είναι εύκολη η αντιμετώπιση του προβλήματος, λόγω της απόστασης και της ανάγκης χρήσης εξειδικευμένου προσωπικού. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να αντιμετωπιστεί με την απομακρυσμένη πρόσβαση (remote access) που επιτρέπει στον τεχνικό να επεμβαίνει στον υπολογιστή του εργαζόμενου από τα κεντρικά της εταιρείας μέσω του διαδικτυακού και εξειδικευμένου λογισμικού, κάτι που περιορίζει την ανάγκη για φυσική παρουσία (Πιερρακέας, 2003).[13]
  • Ζητήματα Ανθρώπινου Δυναμικού: Θα υπάρξουν δυσκολίες στην προσέλκυση ικανών μεν υποψηφίων, που όμως δεν είναι ούτε επαρκώς ενημερωμένοι, είτε δεν ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη μορφή απασχόλησης.
  • Μία ακόμη πρόκληση είναι η εκπαίδευση του προσωπικού. Πολλά άτομα χρειάζονται άμεση καθοδήγηση και έλεγχο για να αποδώσουν στην εργασία τους και δεν έχουν υψηλό επίπεδο αυτο-υποκίνησης. Επίσης, τα νέα άτομα έχουν πολλές φορές να ωφεληθούν πολλά από την παρουσία τους σε ένα οργανωμένο εργασιακό περιβάλλον και την αλληλεπίδρασή τους με παλαιότερους και έμπειρους εργαζόμενους (Taskin and Bridoux, 2010). [14]
  • Η Διοίκηση της Απόδοσης είναι επίσης ένα σημείο προβληματισμού. Η διασφάλιση ενός συγκεκριμένου αποδεκτού επιπέδου απόδοσης και η αξιολόγηση της ως προς τα αποτελέσματα είναι σημαντικός παράγοντας επιτυχίας της πρακτικής της τηλεργασίας.
Επιπλέον προς το παρόν διαπιστώνεται πως τα προβλήματα που δημιουργούνται προέρχονται κυρίως από το διοικητικό παράγοντα και όχι από τον τεχνολογικό. Οι μελέτες μέχρι σήμερα έχουν αγνοήσει τον αντίκτυπο εκείνων των διευθυντών που εργάζονται μακριά από τα γραφεία και τους υφισταμένους τους. Χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο σύνολο δεδομένων (Ν = 11.059), συγκρίθηκαν τρεις διευθυντικοί τρόποι εργασίας (παραδοσιακούς, τηλεργασία, εικονική εργασία), για να ερευνηθούν οι διαφορές στις κατώτερες επαγγελματικές εμπειρίες και τις εκβάσεις. Τα αποτελέσματα προτείνουν ότι σε σύγκριση υφισταμένων με τους διευθυντές σε έναν παραδοσιακό τρόπο εργασίας, οι επαγγελματικές εμπειρίες είναι γενικά λιγότερο θετικές, για τους υφισταμένους με τους διευθυντές τηλεργασίας που περνούν μια μερίδα της εβδομάδας μακριά από το γραφείο, και είναι ακόμη χαμηλότερες και για τους υφισταμένους με τους εικονικούς διευθυντές που είναι μακριά από το γραφείο αποκλειστικά. (Golden and Fromen, 2011). [15]
ΠΗΓΗ http://el.wikibooks.org/

Στην πράξη

Τι είναι το TEAM VIEWER και πως δουλέυει
Το TeamViewer συνδέεται με οποιονδήποτε υπολογιστή ή διακομιστή σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Μπορείτε να ελέγξετε τον απομακρυσμένο υπολογιστή του συνεργάτη σας σαν να καθόσασταν ακριβώς μπροστά του. Μάθετε για ποιον λόγο πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες εμπιστεύονται το TeamViewer!



Τεχνικά χαρακτηριστικά του TeamViewer 9


Επανασχεδιασμός για ακόμη πιο γρήγορη χρήση

Νέος σχεδιασμός της διεπαφής χρήστη του TeamViewer και της λίστας Υπολογιστές & Επαφές. Νέος σχεδιασμός για ένα φιλικό περιβάλλον χρήσης βασισμένο στην αφή. Τα σημαντικότερα πλήκτρα αλλάζουν αυτόματα όταν εκτελείτε το TeamViewer σε μία συσκευή αφής.

  

Ανοίξτε πολλαπλές συνδέσεις σε διαφορετικές καρτέλες

Ανοίξτε πολλαπλές απομακρυσμένες συνεδρίες σε καρτέλες, ακριβώς όπως και στο πρόγραμμα περιήγησης στο Διαδίκτυο. Για ακόμη καλύτερη εποπτεία, μπορείτε επίσης να ανοίξετε σε ξεχωριστές καρτέλες όλες τις οθόνες που ανήκουν σε έναν απομακρυσμένο υπολογιστή. Θα παρακολουθείτε τα πάντα συνέχεια καθώς οι ανοιγμένες καρτέλες θα αναβοσβήνουν όταν παρατηρείται δραστηριότητα στον απομακρυσμένο υπολογιστή, όπως π.χ. ένα νέο μήνυμα από έναν πελάτη.

 

 

Wake-on-LAN με το TeamViewer

Θέλετε να εξασφαλίσετε πρόσβαση 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα στον υπολογιστή σας -χωρίς να τον αφήνετε συνέχεια σε λειτουργία; Με τη νέα δυνατότητα Wake-on-LAN, μπορείτε να "αφυπνίσετε" τον υπολογιστή σας από απόσταση οποτεδήποτε θέλετε να έχετε πρόσβαση σε αυτόν. Η δυνατότητα αφύπνισης λειτουργεί απλά, μέσω ενός άλλου υπολογιστή με TeamViewer εντός του τοπικού δικτύου σας ή μέσω δρομολογητή.

 

Προστατέψτε τον λογαριασμό σας στο TeamViewer με τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων


Προστατέψτε τον λογαριασμό σας στο TeamViewer από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση μέσω του ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα αν τυχόν πέσει σε λάθος χέρια ο κωδικός πρόσβασης. Μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε έναν κωδικό ασφαλείας για το smartphone σας με τη βοήθεια μίας από τις καθιερωμένες εφαρμογές πιστοποίησης (π.χ. Google Authenticator). Κατά τη διαδικασία σύνδεσης θα σας ζητείται τόσο ο κωδικός ασφαλείας όσο και ο κωδικός πρόσβασης. Με αυτόν τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, το TeamViewer σας βοηθά, μεταξύ άλλων, να ικανοποιήσετε τις απαιτήσεις των προτύπων HIPAA και PCI DSS.

 

Έτοιμο για Windows 8.1 και Mac OS X Mavericks

Μήπως χρησιμοποιείτε εσείς ή οι πελάτες σας Windows 8.1 ή Mac OS X Mavericks; Κανένα πρόβλημα. Το TeamViewer 9 είναι βελτιστοποιημένο και για αυτά τα λειτουργικά συστήματα.

 

Αποθήκευση προσαρμοσμένων λειτουργικών μονάδων για πελάτες

Τώρα μπορείτε πλέον να αποθηκεύετε τις προσαρμοσμένες λειτουργικές μονάδες για πελάτες μαζί με τα διακριτικά της εταιρείας σας (TeamViewer QuickSupport, QuickJoin ή Host) στο Management Console. Εσείς ή οι πελάτες σας μπορείτε απλά να κάνετε λήψη της δημιουργηθείσας λειτουργικής μονάδας μέσω ενός ειδικού συνδέσμου.
·         Χρησιμοποιήστε τις αποθηκευμένες λειτουργικές μονάδες μαζί με τους συναδέλφους σας στην ομάδα σας.
·         Δημιουργήστε πολλαπλές διαφορετικές λειτουργικές μονάδες, ειδικά για κάποιον πελάτη, ομάδα ή παροχέα υποστήριξης, ανάλογα με τις ανάγκες σας.
·         Οι επόμενες διαμορφώσεις εφαρμόζονται αυτόματα στις λειτουργικές μονάδες που ήδη χρησιμοποιούνται.
·         Τώρα δείτε μία ζωντανή προεπισκόπηση των διαμορφώσεών σας.
·         Ο πελάτης σας λαμβάνει αυτόματα την πιο πρόσφατη έκδοση του TeamViewer κατά τη διάρκεια της λήψης.
·         Προσαρμόστε τον σύνδεσμο λήψης, π.χ. "http://get.teamviewer.com/my-personal-link" ή στείλτε μία σύντομη διεύθυνση URL.

 

Αντιγράψτε και επικολλήστε αρχεία, εικόνες και κείμενο μέσω του Πρόχειρου

Αντιγράψτε αρχεία, φακέλους, εικόνες, στιγμιότυπα οθόνης, κείμενο και πίνακες -μαζί με τη μορφοποίηση- από έναν υπολογιστή σε έναν άλλον μέσω του Πρόχειρου. Π.χ. προσαρτήστε ένα τοπικό αρχείο σε ένα email που στέλνεται από έναν απομακρυσμένο υπολογιστή.

 

Απλοποιημένη μεταφορά αρχείων χωρίς να πραγματοποιείται σύνδεση

Αποστολή αρχείων σε υπολογιστές και επαφές από τη λίστα σας χωρίς να απαιτείται η δημιουργία σύνδεσης. Χρήση διακομιστή FTP για κοινή χρήση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων ή αρχείων. Τα όρια μεγέθους συνημμένων αρχείων email ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Ξεκινήστε τώρα - το TeamViewer σας επιτρέπει πλέον να μοιράζεστε αρχεία με συναδέλφους και πελάτες με απίστευτη ταχύτητα.


Επεξεργαστείτε περιπτώσεις πελατών στη σειρά προτεραιότητας service μαζί με την ομάδα σας

Οργανώστε τώρα άμεση υποστήριξη πελατών για την ομάδα σας ακόμη πιο εύκολα. Όλες οι περιπτώσεις service συλλέγονται στη σειρά προτεραιότητας service και διακρίνονται βάσει κωδικού συνεδρίας. Τώρα πλέον μπορείτε να δημιουργείτε νέο κωδικό συνεδρίας και να τον δώσετε στον πελάτη σας υπό τη μορφή συνδέσμου. Αντί να δίνετε το αναγνωριστικό (ID) και τον κωδικό σας στο TeamViewer, όπως παλαιότερα, ο πελάτης μπορεί πλέον να εισέρχεται κατευθείαν στη συνεδρία με ένα μόνο κλικ. Εναλλακτικά δημιουργείται αυτόματα ένας κωδικός μόλις ο πελάτης εκκινεί το προσαρμοσμένο σας TeamViewer QuickSupport. Με αυτό τον τρόπο προστίθενται νέες περιπτώσεις πελατών στη σειρά προτεραιότητας service.
  • Δημιουργήστε μόνοι σας νέους κωδικούς συνεδρίας και στείλτε τους στον πελάτη υπό τη μορφή συνδέσμου.
  • Το TeamViewer QuickSupport δημιουργεί αυτόματα νέους κωδικούς συνεδρίας μόλις ξεκινά


  • Ομαδική εργασία: Επεξεργαστείτε τις εισερχόμενες περιπτώσεις service όλοι μαζί.
  • Ανάθεση: Αναθέστε περιπτώσεις service σε εσάς ή σε συναδέλφους.
  • Πραγματοποίηση σύνδεσης μέσω κωδικού συνεδρίας: Συνδεθείτε μέσω κωδικού συνεδρίας, χωρίς να δεσμεύεστε από μία συγκεκριμένη συσκευή και χωρίς να μοιράζεστε ένα αναγνωριστικό (ID) και κωδικό στο TeamViewer.
  • Λεπτομερή στοιχεία: Δείτε την κατάσταση και τις λεπτομέρειες όλων των περιπτώσεων με μια ματιά, π.χ. όνομα πελάτη, περίοδος αναμονής, περιγραφή προβλήματος, σε ποιον ανατέθηκε, καθώς και πολλά άλλα.
  • Αναφορές: Χρησιμοποιήστε τα στοιχεία αυτά για τη δημιουργία ακόμη πιο σύνθετων αναφορών σύνδεσης και τιμολόγησης.
  • Ειδοποιήσεις: Λάβετε άμεσα ειδοποιήσεις όταν υποβάλλονται νέες περιπτώσεις.
  • TeamViewer API: Ενσωματώστε αυτή τη δυνατότητα κατευθείαν μέσα στην εφαρμογή σας.




TeamViewer API για ενσωμάτωση στις εφαρμογές σας

Ενσωματώστε το TeamViewer στα συστήματά σας, όπως π.χ. helpdesk, δελτία εργασιών ή CRM. Το νέο TeamViewer API παρέχει την επιλογή της αρμονικής ενσωμάτωσης λειτουργιών στο περιβάλλον εργασίας σας:
  • Αυτόματος συγχρονισμός λογαριασμών TeamViewer για τους χρήστες που διαχειρίζεστε, π.χ. με το Active Directory
  • Αυτόματη εισαγωγή αναφορών στο λογισμικό σας, όπως π.χ. σε ημερολόγια σύνδεσης ή λογαριασμούς
  • Εισαγωγή λιστών χρηστών από το εταιρικό σας περιβάλλον στο Management Console
  • Χρησιμοποιήστε τις λειτουργίες της σειράς προτεραιότητας service απευθείας στο λογισμικό σας, π. χ. τη λειτουργία δημιουργίας κωδικού συνεδρίας

Περαιτέρω πληροφορίες για το TeamViewer API μπορείτε να βρείτε στον εδώ.



Γρήγορη σύνδεση μέσω συντόμευσης στην επιφάνεια εργασίας
Προσθέστε μία συντόμευση για οποιονδήποτε υπολογιστή ώστε να μπορείτε να συνδεθείτε σε αυτόν αμέσως και όποτε θέλετε, με ένα μόνο διπλό κλικ. Απλά μεταφέρετε και αποθέστε για να φέρετε τον συγκεκριμένο υπολογιστή από τη λίστα Υπολογιστές & Επαφές στην επιφάνεια εργασία σας.


 Ειδοποιήσεις - Τα πάντα σε μια ματιά
Το TeamViewer τώρα σας ενημερώνει απευθείας στη λίστα Υπολογιστές & Επαφές όταν υπάρχουν νέες ειδοποιήσεις. Μείνετε ενημερωμένοι, ανεξάρτητα από το που τυχαίνει να βρίσκεστε.

Οι ειδοποιήσεις σας δείχνουν:
  • Νέες περιπτώσεις service
  • Περιπτώσεις service που σας έχουν ανατεθεί
  • Νέα αιτήματα επαφών για τη λίστα Υπολογιστές & Επαφές
  • Ειδοποιήσεις σχετικά με τους ολοκληρωμένους ελέγχους παρακολούθησης του TeamViewer
  • Τρέχουσες ειδοποιήσεις ITbrain


Βελτιστοποιημένο βίντεο
Η μεταφορά βίντεο γίνεται ακόμη γρηγορότερη. Δείξτε στους συμμετέχοντες ένα βίντεο κατά τη διάρκεια μίας παρουσίασης ή δείτε ταινίες βίντεο YouTube σε απομακρυσμένους υπολογιστές σε πραγματικό χρόνο
ΠΗΓΗ http://www.teamviewer.com/el/index.aspx


**** Προσοχη εδώ μπορέιτε να δημοσιεύετε ΔΩΡΕΑΝ αγγελίες για προσφορά και ζήτηση τηλεεγασίας ***

Όροι Χρήσης όλων των άρθρων

Προσοχή !!! Πολλοί απατεώνες υπόσχονται υπερκέρδη για Υπερκέρδη στο διαδίκτυο αλλά σε όλα ισχύει ή παλιά παροιμία " Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι " . Κάντε τις Δικές σας έρευνες αγοράς , μιλήστε με εμπόρους , καταναλωτές , ειδικούς πριν επενδύσετε χρόνο και χρήμα !!!
Προσοχή !!! διαβάστε και συμφωνήστε με τους Όρους Χρήσης του Ιστοτόπου , οι πληροφορίες που δημοσιεύονται αφορούν συνδέσμους βιβλίων και Ισοτόπων που υπάρχουν στο διαδίκτυο εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι, παρακαλούμε για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στους αρμόδιους , και τους συγγραφείς των βιβλίων και των άρθρων. Και ειδικά σε σοβαρά θέματα πάρτε άμεσα οδηγίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ Ή ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ , εμείς σαν blog δεν φέρουμε καμιά ευθύνη παρά μονό για την αναδημοσίευση του κάθε άρθρου.
Σε κάθε περίπτωση προτού αποφασίσετε να δοκιμάσετε οποιαδήποτε προτεινόμενη μέθοδο , είναι σώφρον να επικοινωνήσετε πρώτα με ειδικό για το θέμα ( π.χ Λογιστή , Οικονομολόγο , Δικηγόρο , Εφοριακό κ.τ.λ ) οποίος θα σας συμβουλέψει κατάλληλα.
Προσοχή !!! μην χρησιμοποιήσετε Πληροφορίες πριν πάρετε πρώτα όλα τα απαραίτητα μετρά προστασία του απορρήτου σας και των χρημάτων σας , να επικοινωνείτε κατευθείαν με τους συγγραφείς των άρθρων έτσι όπως αναφέρονται στην πηγή !!!.