Slide show

Online Διαφήμιση – Γιατί η διαφήμιση στο internet δεν δουλεύει



Γιατί λοιπόν δεν δουλεύει η διαφήμιση στο internet; Κατά αρχήν να αναφέρω πως αυτό είναι το 2ο από μια σειρά άρθρων που ονομάζεται «γιατί δεν δουλεύει…».
Μέσα από αυτά τα άρθρα προσπαθώ να αναλύσω τα κυριότερα λάθη στο internet marketing.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα μιλήσουμε για online διαφήμιση και για τους λόγους για τους οποίους συνήθως δεν αποδίδει.
Με την διαφήμιση στο internet έχουν ασχοληθεί πάρα πολλές επιχειρήσεις. Το γεγονός πως μπορείς να διαφημιστείς με πολύ μικρό budget τις κάνει πολύ ελκυστικές.
Δυστυχώς, ένας πολύ μικρός αριθμός μόνο καταφέρνει να τις ξεκλειδώσει ώστε να είναι επικερδής.
Οι περισσότεροι επενδύουν κάποια χρήματα, τα χάνουν και καταλήγουν στο συμπέρασμα (λανθασμένα) πως οι διαφημίσεις στο internet δεν αποδίδουν.
Όπως συνηθίζω να τους λέω, το πρόβλημα δεν είναι στην online διαφήμιση αλλά στο γεγονός πως δεν γνωρίζεις πώς να την εκμεταλλευτείς σωστά.
Αυτός είναι και ο σκοπός αυτού του άρθρου.
Να σου δείξει πώς να εκμεταλλευτείς τις διαφημίσεις στο internet για να φέρεις στην ιστοσελίδα σου περισσότερες επισκέψεις και κατά επέκταση περισσότερες πωλήσεις.
Ουσιαστικά έχουμε 3 μεγάλα κομμάτια.
Την διαφήμιση, την landing page και το back end.
Εξηγούμαι…
Η διαφήμιση μπορεί να είναι διαφήμιση κειμένου, διαφήμιση εικόνας (banner), διαφήμιση στο Facebook, promoted postστο Facebook ή οτιδήποτε άλλο.
Η landing page είναι η σελίδα στην οποία κατευθύνεται όποιος κάνει click στην διαφήμιση.
Το back end είναι το σύστημα που μεγιστοποιεί την αξία του κάθε πελάτη. Ουσιαστικά είναι το τι συμβαίνει μετά από κάποια πράξη του επισκέπτη, είτε αυτή η πράξη είναι αγορά, είτε εγγραφή.
Και τα 3 αυτά κομμάτια πρέπει να λειτουργούν αποτελεσματικά για να είναι οι διαφημίσεις αποδοτικές.
Ας δούμε λοιπόν τα κομμάτια αυτά 1 προς 1.
1)      Η διαφήμιση
Ουσιαστικά είναι το μήνυμα που μεταφέρεις στους υποψήφιους πελάτες και φυσικά πρέπει να είναι πολύ ελκυστικό.
Ο περισσότερος κόσμος διαφημίζεται για τους λάθος λόγους.
Διαφημίζεται είτε γιατί προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις και δοκιμάζει πράγματα, είτε γιατί εμφανίστηκε κάποιος πωλητής και του πούλησε διαφήμιση.
Πρόκειται για λάθος λόγους.
Θα πρέπει να διαφημιστείς επειδή έχεις κάτι να πεις.
Οι περισσότερες διαφημίσεις ουσιαστικά λένε: «Έλα σε εμάς. Είμαστε οι καλύτεροι».
Αν δεν έχεις κάτι διαφορετικό να πεις, τότε οι διαφημίσεις θα αποτύχουν.
Θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα μήνυμα που να μαγνητίζει τον πελάτη και που να δημιουργεί απόσταση από τον ανταγωνισμό.
Το πώς κάνεις κάτι τέτοιο δεν μπορεί να καλυφθεί με ένα άρθρο, παρόλα αυτά είναι απολύτως εφικτό.
Υπάρχουν πολλές φόρμουλες για να καταλήξεις σε ένα τέτοιο μήνυμα.
2)      Η landing page
Όπως ανέφερα πιο πάνω, είναι η σελίδα στην οποία κατευθύνει η διαφήμιση.
Η εμπειρία μου λέει πως ο μέσος όρος θα στείλει τον κόσμο σε έναν κατάλογο προϊόντων.
Πρόκειται για στρατηγική καταδικασμένη σε αποτυχία, τουλάχιστον για μία μικρομεσαία επιχείρηση που δεν έχει την πολυτέλεια να επενδύει χρήματα για να χτίσει όνομα.
Η μικρομεσαία επιχείρηση θέλει αποτελέσματα άμεσα. Θέλει να επενδύσει σήμερα 1 ευρώ και να το πάρει πίσω μέχρι την άλλη μέρα το μεσημέρι.
Με το να στέλνεις κόσμο σε μία σελίδα που λειτουργεί ως κατάλογος δεν πρόκειται ποτέ να πετύχεις κάτι τέτοιο.
Ουσιαστικά εδώ έχεις δύο επιλογές.
Είτε θα προσπαθήσεις να πουλήσεις κάποιο προϊόν, είτε θα προσπαθήσεις να συλλέξεις τα στοιχεία του επισκέπτη και να προσπαθήσεις πώληση σε επόμενο βήμα.
Και στην πρώτη περίπτωση πάντως, θα πρέπει να υπάρχει κάπου στην σελίδα ένας μηχανισμός συλλογής των στοιχείων του επισκέπτη, ώστε αν δεν αγοράσει να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μαζί του.
Όποια και αν είναι η περίπτωση, η σελίδα θα πρέπει να έχει καλό conversion. Δηλαδή να μετατρέπει τους επισκέπτες είτε σε πελάτες είτε σε επαφές.
Ας δούμε κάθε περίπτωση χωριστά:
a)      Η landing page πουλάει κάποιο προϊόν
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το conversionμιας σελίδας. Σε αυτό το άρθρο θα εστιάσω στα 2 σημαντικότερα. Στον τίτλο και στην προσφορά.
Ο τίτλος της σελίδας είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο επισκέπτης σε μία σελίδα.
Έχεις 3 δευτερόλεπτα για να τον κρατήσεις στην σελίδα. Δεν είναι υπερβολή. Έχεις όντως 3 δευτερόλεπτα.
Επέλεξε τις λέξεις αυτές προσεκτικά…
Αν τον κρατήσεις στην σελίδα ο δεύτερος μεγάλος παράγοντας είναι η προσφορά.
Όταν λέω προσφορά δεν εννοώ να κάνεις κάποια έκπτωση.
Εννοώ το πώς προσφέρεται το προϊόν.
Για παράδειγμα, προσφέρω ένα συγκεκριμένο ζευγάρι παπούτσια του τένις σε μία συγκεκριμένη τιμή και μαζί δώρο ένα σετ από μπάλες του τένις, ένα μπρελόκ και μία πετσέτα.
Όλο το πακέτο αποτελεί την προσφορά σου για το συγκεκριμένο προϊόν.
Αν η προσφορά σου δεν είναι η καλύτερη της αγοράς, τότε είσαι η άσχημη φίλη.
Η φίλη που κάνει την όμορφη φίλη να μοιάζει ακόμα ομορφότερη.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτιάξεις μία πολύ ελκυστική προσφορά χωρίς να ματώσεις τον τραπεζικό σου λογαριασμό.
Θα αναλυθούν σε κάποιο μελλοντικό άρθρο.
b)      Η landing page συλλέγει στοιχεία
Εδώ μπορείς να συλλέγεις τα στοιχεία του επισκέπτη με σκοπό την πώληση σε επόμενο βήμα.
Σε αυτές τις σελίδες, εκτός από τον τίτλο μεγάλο ρόλο παίζει και το αντάλλαγμα.
Το τι προσφέρεις ως αντάλλαγμα για τα στοιχεία του επισκέπτη.
Οι περισσότεροι εδώ γράφουν κάτι του στυλ: «βάλε το email σου για να λαμβάνεις νέα και προσφορές».
Αυτό δεν είναι αντάλλαγμα. Το αντάλλαγμα θα πρέπει να είναι συγκεκριμένο και πολύ πολύ ελκυστικό.
Κάτι στο οποίο ο επισκέπτης δεν θα μπορεί να αντισταθεί.
3)      Το back end.
Το 3ο μεγάλο κομμάτι της διαφήμισης στο internet είναι το back end.
Ένα μικρό μέρος τον υποψήφιων πελατών θα αγοράσει ένα προϊόν την στιγμή που επισκέπτεται μία ιστοσελίδα.
Οι υπόλοιποι δεν είναι ακόμα έτοιμοι.
Αν δεν συλλέγεις με κάποιο τρόπο τα emails τους, δεν θα τους ξαναδείς.
Είναι απαραίτητο να χτυπάς συχνά πυκνά την πλάτη των υποψηφίων πελατών και να τους θυμίζεις πως είσαι εκεί.
Αν δεν το κάνεις εσύ, θα το κάνει ο ανταγωνισμός.
Θα πρέπει με ένα σύστημα επικοινωνίας, να καλλιεργήσεις την σχέση σου με τον υποψήφιο πελάτη, έτσι ώστε όταν αυτός είναι έτοιμος να αγοράσει να προτιμήσει εσένα.
Αν καλλιεργήσεις στρατηγικά σχέσεις εμπιστοσύνης και το προϊόν σου είναι ποιοτικό, πιθανότατα θα τον κερδίσεις για μια ζωή.
Το marketingείναι μία διαδικασία και όχι ένα μεμονωμένο γεγονός.
Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους η διαφήμιση δεν δουλεύει για τις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Υστερούν και στα 3 αυτά κομμάτια της online διαφήμισης. Υστερούν και στην διαφήμιση και στην landing page.
Back end σύστημα συνήθως δεν υπάρχει.
Επαναλαμβάνω για άλλη μία φορά πως δεν φταίει η διαφήμιση αλλά οι επιχειρήσεις που δεν γνωρίζουν πώς να την εκμεταλλευτούν σωστά.
Αν αλλάξεις στρατηγική και ακολουθήσεις τις συμβουλές μου θα δεις μεγάλη διαφορά.
Ευχαριστώ που αφιέρωσες τον χρόνο για να διαβάσεις αυτό το άρθρο. Περιμένω τα σχόλιά σου… ελπίζω να βοήθησα.

 

Γιατί το email marketing δεν αποδίδει…

Ακούω αρκετά συχνά πως το email marketing δεν αποδίδει. Μιλάω με πολλούς επιχειρηματίες, σχεδόν σε καθημερινή βάση και όταν αναφέρω πως το σημαντικότερο που μπορείς να κάνεις στο internet marketing είναι να έχεις στο site σου ένα μηχανισμό συλλογής email, μου λένε…
«Δεν αποδίδει κάτι τέτοιο»emailmarketing 320x180 Γιατί το email marketing δεν αποδίδει…
Αμέσως ρωτάω να μάθω τι ενέργειες έχουν γίνει και έχουν οδηγηθεί σε αυτό το συμπέρασμα.
Κατά 99%, πιστεύουν πως το email marketing δεν αποδίδει, επειδή κάνουν ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω λάθη:
1) Υπάρχει πρόβλημα με την λίστα
Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν στα χέρια τους αγορασμένες λίστες με email.
Οι λίστες αυτές δεν είναι αποτελεσματικές επειδή οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα σε αυτή τη λίστα δεν γνωρίζουν τον αποστολέα.
Πότε ήταν η τελευταία φορά που αγόρασες κάτι από ένα email που ήρθε από άγνωστο αποστολέα;
Ακριβώς!
Το μυστικό στο email marketing δεν είναι η λίστα και το μέγεθός της αλλά η σχέση που έχεις με την λίστα.
Η λίστα θα πρέπει να χτιστεί.
Θα πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους που έχουν σηκώσει το χέρι και έχουν ενδιαφερθεί για κάτι που προσφέρεις.
Μία λίστα 500 ατόμων θα νικήσει σε πωλήσεις μία αγορασμένη λίστα 50,000 ατόμων, αν η λίστα των 500 ατόμων έχει χτιστεί και έχει δημιουργηθεί εμπιστοσύνη ανάμεσα στην επιχείρηση και στους ανθρώπους που βρίσκονται στην λίστα.
2) Φοβούνται να επικοινωνήσουν
Ακούγεται αστείο, όμως είναι αληθινό. Πολλοί (ένας από αυτούς ήμουν και εγώ) δεν στέλνουν emails στην λίστα τους επειδή φοβούνται μήπως διαγραφούν.
Ποιο είναι το νόημα του να έχεις την λίστα αν δεν επικοινωνείς μαζί της;
Το επιτυχημένο email marketing απαιτεί συνεχής επικοινωνία.
Τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Τώρα θα μου πεις… εσύ επικοινωνείς μία φορά την εβδομάδα;
Όχι αλλά προσπαθώ να το κάνω.
Σε αυτή την περίπτωση κάνε ότι λέω αλλά μην κάνεις ότι κάνω γιατί και εγώ κάνω το ίδιο λάθος.
3) Δεν προσφέρουν ελκυστικό αντάλλαγμα
Το βάλε το email σου για να λαμβάνεις νέα και προσφορές δεν είναι αντάλλαγμα.
Θα πρέπει να προσφέρεις κάτι πολύ συγκεκριμένο. Κάτι που να είναι πολύ πολύ πολύ ελκυστικό.
Φαντάζομαι πως έχεις πέσει σε κίνηση επειδή έχει προκληθεί κάποιο ατύχημα.
Η κίνηση όμως δεν οφείλεται στο ατύχημα. Η τροχαία έχει απομακρύνει τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα και δεν εμποδίζουν πλέον την κυκλοφορία.
Η κίνηση δημιουργείται από τους οδηγούς που ελαττώνουν ταχύτητα και κοιτούν το συμβάν.
Εσύ βιάζεσαι, βράζεις από τον θυμό σου και τα βάζεις με τους προπορευόμενους οδηγούς που κόβουν ταχύτητα και δημιουργούν την κίνηση.
Όταν όμως φτάνει η σειρά σου να περάσεις μπροστά από το ατύχημα, κόβεις ταχύτητα και κοιτάς…
Δεν μπορείς να μην κοιτάξεις!
Έτσι θα πρέπει να είναι και το αντάλλαγμα που θα προσφέρεις…
Ένα αντάλλαγμα που να μην μπορεί ο υποψήφιος πελάτης να αγνοήσει.
4) Δεν υπάρχει βελτιστοποιημένη ακολουθία
Γράφτηκε λοιπόν ο επισκέπτης στην λίστα. Έδωσε το email του. Και λοιπόν?
Από εκεί και πέρα τι γίνεται;
Πως θα τον μετατρέψεις από υποψήφιο πελάτη σε πελάτη;
Ελάχιστοι έχουν δημιουργήσει στρατηγικά μία αυτοματοποιημένη και βελτιστοποιημένη ακολουθία από emails.
Συνήθως μόλις κάποιος γράφεται, τον βομβαρδίζουν με προσφορές.
Όταν βομβαρδίζεις κάποιον με emails, δεν ανταποκρίνεται και συνεχίζεις να τον βομβαρδίζεις, ουσιαστικά τον εκπαιδεύεις να σε αγνοεί.
Θα πρέπει να αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους στην λίστα σου σαν ανθρώπους και όχι σαν διευθύνσεις από emails.
Είναι κανονικοί άνθρωποι, με όνειρα, στόχους, επιθυμίες, φόβους και προβλήματα.
Θα πρέπει να χτίσεις σχέσεις μαζί τους. Σχέσεις εμπιστοσύνης.
Αν κάνεις κάτι τέτοιο, όταν αυτοί νιώθουν έτοιμοι να αγοράσουν, θα επιλέξουν εσένα.
Είναι τόσο απλό.
Αυτός είναι ο σκοπός του email marketing. Να δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης.
Δεν είναι να πουλήσει προϊόντα.

Για αυτό λοιπόν το email marketing δεν δουλεύει

Αυτά είναι τα κυριότερα λάθη που κάνουν όσοι αποφασίζουν να ασχοληθούν με το email marketing.
Αυτοί είναι οι λόγοι που δεν αποδίδει.
Το πρόβλημα δεν είναι πως το συγκεκριμένο μέσο δεν είναι αποτελεσματικό.
Το πρόβλημα είναι πως δεν γνωρίζουν πώς να το εκμεταλλευτούν αποτελεσματικά.
Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στο email marketing αλλά στο internet marketing γενικότερα.
Αντί για «το email marketing δεν αποδίδει» θα ακούσεις «οι διαφημίσεις δεν αποδίδουν», το «social media marketing δεν αποδίδει» κλπ.
Δεν φταίει το μέσο. Φταίει η προσέγγιση.
Αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά από άρθρα που θα δημοσιευτούν τις επόμενες μέρες με θέμα το «δεν αποδίδει»
Το επόμενο έχει τίτλο «οι διαφημίσεις στο internet δεν αποδίδουν», όπου θα δούμε τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Τα λέμε σύντομα!

ΠΗΓΗ http://makemoneyonline.gr/whyonlineadvertisingdontwork.html

Όροι Χρήσης όλων των άρθρων
Προσοχή !!! Πολλοί απατεώνες υπόσχονται υπερκέρδη για Υπερκέρδη στο διαδίκτυο αλλά σε όλα ισχύει ή παλιά παροιμία " Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι " . Κάντε τις Δικές σας έρευνες αγοράς , μιλήστε με εμπόρους , καταναλωτές , ειδικούς πριν επενδύσετε χρόνο και χρήμα !!!
Προσοχή !!! διαβάστε και συμφωνήστε με τους Όρους Χρήσης του Ιστοτόπου , οι πληροφορίες που δημοσιεύονται αφορούν συνδέσμους βιβλίων και Ισοτόπων που υπάρχουν στο διαδίκτυο εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι, παρακαλούμε για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στους αρμόδιους , και τους συγγραφείς των βιβλίων και των άρθρων. Και ειδικά σε σοβαρά θέματα πάρτε άμεσα οδηγίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ Ή ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ , εμείς σαν blog δεν φέρουμε καμιά ευθύνη παρά μονό για την αναδημοσίευση του κάθε άρθρου.
Σε κάθε περίπτωση προτού αποφασίσετε να δοκιμάσετε οποιαδήποτε προτεινόμενη μέθοδο , είναι σώφρον να επικοινωνήσετε πρώτα με ειδικό για το θέμα ( π.χ Λογιστή , Οικονομολόγο , Δικηγόρο , Εφοριακό κ.τ.λ ) οποίος θα σας συμβουλέψει κατάλληλα.
Προσοχή !!! μην χρησιμοποιήσετε Πληροφορίες πριν πάρετε πρώτα όλα τα απαραίτητα μετρά προστασία του απορρήτου σας και των χρημάτων σας , να επικοινωνείτε κατευθείαν με τους συγγραφείς των άρθρων έτσι όπως αναφέρονται στην πηγή !!!.
Χορηγός: mixanikos365 διακριτικά στο τέλος του άρθρου χωρίς συνεχείς διαφημήσεις και αναδυόμενα παράθυρα