Με τη σειρά τους, αυτοί στρατολογούν περισσότερους επενδυτές για να αυξήσουν τα δικά τους κέρδη, οι οποίοι επίσης πληρώνουν κάποιο ποσό. Όσο αυξάνεται το πλήθος των επενδυτών, τόσο περισσότερο μοιάζει το σχήμα της οργάνωσης με πυραμίδα. Θεωρητικά, κάθε επενδυτής υποτίθεται ότι θα πάρει ένα μέρος από τις πληρωμές και τα κέρδη, αλλά στην πράξη μόνο αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή βγάζουν κέρδος. Όταν στο τέλος η οργάνωση αναπόφευκτα καταρρέει εξαιτίας της έλλειψης νέων επενδυτών, οι εξαπατημένοι μένουν άφραγκοι έχοντας στην κατοχή τους αγαθά ή υπηρεσίες που δεν υπάρχουν και δεν μπορούν να πουλήσουν.
Το “σχέδιο Πόνζι” είναι ένα είδος οργάνωσης πυραμίδας, αν και εδώ το μεγαλύτερο μέρος των κερδών πηγαίνει στις τσέπες του απατεώνα.
Ο Τσαρλς Πόνζι γεννήθηκε το 1882 στη μικρή πόλη Λούγκο του ιταλικού βορρά.
Αποβιβάστηκε στη Βοστώνη το 1903 με 2,5 δολάρια στις τσέπες του, έχοντας χάσει τις οικονομίες του στα χαρτιά.
Τα επόμενα χρόνια, περιπλανιόταν από πόλη σε πόλη, κυνηγώντας την τύχη του και αρνούμενος να κάνει με συνέπεια μια κανονική δουλειά.
Το 1907 πήρε το πρώτο του μάθημα στην απάτη, όταν άρχισε να εργάζεται στην τράπεζα Ζαρόσι στον Καναδά.
Ο Πόνζι συνειδητοποίησε ότι η τράπεζα χρηματοδοτούσε τα υψηλά επιτόκια του 6% που προσέφερε, όχι από επενδύσεις σε ακίνητα, αλλά χρησιμοποιώντας κεφάλαια από τους νέους λογαριασμούς.
Δυστυχώς, η τράπεζα χρεοκόπησε και ο Πόνζι έμεινε πάλι χωρίς δουλειά και χωρίς χρήματα.
Επέστρεψε στις ΗΠΑ το 1911, έχοντας εκτίσει 3ετη ποινή στον Καναδά για πλαστογραφία.
Φτάνοντας, μπλέχτηκε σε άλλη μία κομπίνα εισόδου λαθρομεταναστών και πέρασε άλλα δύο χρόνια στη φυλακή, όπου γνώρισε τον Σικελό γκάνγκσερ Ιγνάτσιο Σαγιέτα και τον χρηματιστή της Γουόλ Στριτ, Τσάρλς Μορς.
Αν και η ιδέα του καταλόγου δεν πήγε μακριά, δέχθηκε μια επιστολή από μια ευρωπαϊκή εταιρεία, συνοδευόμενη από ένα διεθνές απαντητικό κουπόνι.
Ο παραλήπτης στις ΗΠΑ μπορούσε να εξαργυρώσει το κουπόνι για να καλύψει το κόστος της απάντησης σε γραμματόσημα των ΗΠΑ.
Μετά από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα ταχυδρομικά τέλη μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ είχαν αυξηθεί σημαντικά.
Ο Πόνζι κατάλαβε ότι μπορούσε να αγοράζει κουπόνια IRC στην Ιταλία και να τα εξαργυρώνει σε υψηλότερη τιμή σε αμερικάνικα γραμματόσημα.
Ένα συνώνυμο αυτού του τύπου οικονομικής συναλλαγής είναι το “αρμπιτράζ”, όπου οι έμποροι εκμεταλλεύονται τις διαφορές τιμής μεταξύ δύο αγορών.
Το άρμπιτράζ ασκείται συνήθως σε ασφάλειες, ομόλογα, παράγωγα και αγαθά.
Εκεί που τα λάσπωσε ο Πόνζι, ήταν ο συνολικός αριθμός των κουπονιών σε κυκλοφορία και ο χρόνος και τα έξοδα που απαιτούνταν για την εξαργύρωση κάθε κουπονιού.
Με άλλα λόγια, ήταν αδύνατον να γίνει πλούσιος με αυτό τον τρόπο.
Απτόητος, ο Πόνζι προχώρησε στο σχέδιό του.
Ξεκίνησε πείθοντας φίλους να επενδύσουν, με την υπόσχεση να διπλασιάσει την επένδυσή τους σε τρεις μήνες.
Τήρησε τις υποσχέσεις του και σύντομα κατάφερε να προσελκύσει νέους επενδυτές. Οι νέοι επενδυτές πλήρωναν τους παλιούς.
Το 1919, ίδρυσε την Εταιρεία Αγοραπωλησίας Χρεωγράφων και μέχρι το καλοκαίρι του 1920, είχε συγκεντρώσει περιουσία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, αρκετών για να αποκτήσει ηγετικό ποσοστό μετοχών στην τράπεζα Χάνοβερ Τραστ.
Αγόρασε ένα αρχοντικό και ζούσε τη ζωή του επιτυχημένου επιχειρηματία που τόσα χρόνια επιθυμούσε.
Αυτό που συνέβαινε πραγματικά ήταν ο συνδυασμός μιας οικονομικής φούσκας.
Η παραπλανητική διαφήμιση του σχεδίου, έκανε τους ανθρώπους απρόσεκτους και υπεραισιόδοξους.
Δανείζονταν πολλά χρήματα και υποθήκευσαν τα σπίτια τους για να βρουν χρήματα να επενδύσουν, σε ένα σχέδιο που υπόσχονταν εκπληκτικά κέρδη της τάξης του 50% σε 45 μέρες.
Αυτό όμως στο οποίο επένδυαν ήταν το παραπλανητικό σχέδιο του Πόνζι, επειδή η εταιρεία δεν είχε νόμιμα κέρδη από το αρμπιτράζ κουπονιών IRC, αλλά απλώς πλήρωνε τους παλαιούς επενδυτές με χρήματα που έπαιρνε από τους νέους.
Η επιβίωση της κομπίνας εξαρτιόταν από τη διάθεση των ανθρώπων να επανεπενδύουν τα κέρδη τους, πράγμα που έκαναν με περισσή προθυμία.Όμως ήταν απλώς θέμα χρόνου μέχρι οι αρχές να καταλάβουν τι έτρεχε.
Στον Τύπο άρχισαν να εμφανίζονται άρθρα που αμφισβητούσαν τη συνολική βάση του σχεδίου και η εταιρεία αντιμετώπισε διάφορες μαζικές αναλήψεις, που ο Πόνζι κατάφερε να καλύψει μετά από σκληρή προσπάθεια.
Τέλος, τον Αύγουστο του 1920, ένας διαχειριστικός έλεγχος αποκάλυψε, ότι το σχέδιο ήταν χρεωμένο κατά 7 εκατομμύρια δολάρια και οι αρχές προχώρησαν στο κλείσιμο της εταιρείας και της τράπεζας Χανόβερ Τραστ.
Ο Πόνζι δήλωσε ένοχος και καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση.
Το 1925 καταδικάστηκε σε φυλάκιση ενός χρόνου.
Μετά την αποφυλάκιση προσπάθησε να εγκαταλείψει τη χώρα, αλλά τον συνέλαβαν και τον ξαναέστειλαν για επτά χρόνια φυλακή.
Το 1934 απελάθηκε στην Ιταλία ως παράνομος μετανάστης και πέρασε μερικά χρόνια στην Ιταλία, όπου δούλεψε στο υπουργείο οικονομικών, του δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι.
Καθώς αποδείχτηκε ανίκανος και ανέντιμος, αναγκάστηκε να φύγει στη Νότια Αμερική.
Πέθανε αδέκαρος και μόνος σε ένα ίδρυμα απόρων, στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας.
Ήταν τυφλός και μισοπαράλυτος, όταν αναπαύθηκε σε ηλικία 67 ετών.
Αν και πολλοί γνωρίζουν ότι τα HYIP είναι «πυραμίδες», εντούτοις συμμετέχουν, ελπίζοντας ότι θα είναι από τους πρώτους που θα μπουν στο «πρόγραμμα» και ο διαχειριστής δεν θα «εξαφανιστεί» σύντομα με τα δικά τους χρήματα. Ωστόσο, υπάρχουν και οι ανυποψίαστοι που πιστεύουν ότι βρήκαν την λύση για το εύκολο χρήμα. Τα HYIP Είναι ο ορισμός της διαδικτυακής πυραμίδας και ο «Δούρειος Ίππος» των απατεώνων που θα εξαφανιστούν αργά ή γρήγορα με τα χρήματα των «επενδυτών».
Μια άλλη παραλλαγή των HYIP είναι τα λεγόμενα Autosurfs προγράμματα που απαιτούν «συνδρομή» (υπάρχουν και τα «δωρεάν», αλλά κι αυτά απάτη είναι). Σε αυτά τα προγράμματα, ο χρήστης καταθέτει ένα ποσό με την προοπτική να το ξαναπάρει σύντομα προσαυξημένο, όπως και στα HYIP. Μόνο που εδώ, ο χρήστης θα πρέπει να «δουλέψει» και λίγο. Παρακολουθεί λοιπόν καθημερινά έναν συγκεκριμένο αριθμό διαφημίσεων. Έχει έτσι την ψευδαίσθηση, ότι «ιδρώνει» για να βγάλει το κέρδος του. Φυσικά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο με των HYIP. Αργά ή γρήγορα οι ιδιοκτήτες των Autosurfs, «κατεβάζουν» τις ιστοσελίδες τους και εξαφανίζονται με όσα χρήματα πρόλαβαν να μαζέψουν.
Ένα Autosurf που είχε κάνει πάταγο το 2005-2006, ήταν το 12DailyPro της Charis F. Johnson στις ΗΠΑ. Μέσα σε 9 μήνες και μέσω του Autosurf που είχε δημιουργήσει, είχε συγκεντρώσει και μεταφέρει στον προσωπικό της τραπεζικό λογαριασμό, περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια (χρήματα «επενδυτών» φυσικά), ενώ το συνολικό ποσό που διακινήθηκε μέσω της 12DailyPro εκτιμάται στα 2 περίπου δισεκατομμύρια δολάρια.
Μια άλλη και πολύ γνωστή μορφή πυραμίδας, είναι τα γνωστά MLM. Αν κι εδώ δεν μπορούμε να μιλήσουμε για 100% απάτη, εν τούτοις ο νομιμοφανής τρόπος που λειτουργούν τα MLM προδίδει αρκετές φορές εκμετάλλευση.
α) δίνουν χρήματα σʼ εκείνους που τους στρατολόγησαν και
β) στρατολογούν νέα μέλη για να τους πάρουν χρήματα.
Η όλη απάτη καλύπτεται με μία «επιχειρηματική ευκαιρία» από μία «μεγάλη πολυεθνική» η οποία ποτέ δεν κατονομάζεται και δηλώνει ότι απλά θέλει να προωθήσει κάποια προϊόντα και τίποτε άλλο (ισχυρίζονται ότι δεν είναι ούτε πλασιέ ούτε telemarketing). Τα ποσά που υπόσχεται η ευκαιρία αυτή είναι από μόνα τους ύποπτα.
Μία πυραμίδα λέγεται έτσι επειδή το όλο σύστημα απεικονίζεται σαν ένα τρισδιάστατο τρίγωνο. Αν μία πυραμίδα ξεκινούσε από έναν άνθρωπο στην κορυφή με απλά 10 άτομα κάτω του (οι οποίοι λέγονται downlines), και 100 κάτω τους, και 1000 κάτω τους κλπ. η πυραμίδα θα απασχολούσε όλους τους ανθρώπους στη γη σε μόνο 10 στρώματα μʼ ένα μόνον απατεώνα στην κορυφή. Ένα διάγραμμα θα μας βοηθούσε να το δούμε αυτό:
1
10
100
1,000
10,000
100,000
1,000,000
10,000,000
100,000,000
1,000,000,000
10,000,000,000
Για να δούμε τα βασικά συστατικά ενός MLM (πρόγραμμα πολυεπίπεδου marketing):
Επιχειρηματική Ιδέα - Είναι το περίφημο «κόλπο» που θα σας πετάξει για δόλωμα ο αντιπρόσωπος, με σοβαρότητα, καθώς θα μιλάτε για κάτι αδιάφορο. Αν έχετε μηχανή θα σας ρωτήσει «Τι μηχανή έχεις;» και αφού του απαντήσετε θα σας πει «πως θα σου φαινόταν αν του χρόνου μπορούσες να έχεις την πιο ακριβή BMW»; Εσείς θʼ αναρωτηθείτε «Μα πως;» και θα σας πετάξει την «Ιδέα]. Το ψάρεμα του υποψήφιου για να εντοπιστούν οι ανάγκες ή επιθυμίες στις οποίες θα δοθεί σαν λύση το MLM είναι κλασική περίπτωση. Είτε ψάχνετε για δουλειά, λεφτά, αμάξι, μηχανή, σπίτι, κότερο, η επιχειρηματική ιδέα είναι ο ιδανικός τρόπος να τα αποκτήσετε. Η πιο σωστά να βοηθήσετε τους «από πάνω» να τα αποκτήσουν…
Εγγραφή επί πληρωμή στο πρόγραμμα - Ώστε σας προσέλαβαν να πουλάτε προϊόντα και πρέπει να πληρώσετε εγγραφή; Αν τα προϊόντα έχουν κάποια, οποιαδήποτε έστω, αξία η εταιρεία πρέπει να βγάζει τα λεφτά της από πωλήσεις αυτών των προϊόντων. Ή μήπως τα βγάζει από εσάς;
Υλικό προώθησης πωλήσεων - Πολλά προγράμματα MLM έχουν υποαπάτες μέσα στις απάτες που τα ίδια είναι. Αυτά είναι τα distributor kits με διαφημιστικό υλικό, κασέτες, βιντεοκασέτες και βιβλία σχετικά με το πρόγραμμα και τον τρόπο που πρέπει να πλασάρεται. Για σκεφτείτε το λίγο. Μία εταιρεία θέλει να πουλήσετε τα προϊόντα της κι εσείς πληρώνετε το διαφημιστικό τους υλικό; Όταν προσθέσετε και τα τεράστια κέρδη που οι top dogs στην κορυφή της πυραμίδας βγάζουν από πωλήσεις τέτοιων kits τότε κάτι βρωμάει. Αλλά βέβαια αυτό είναι ένα νέο είδος οικονομίας κι εμείς δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Κρίμα…
Εκπαιδευτικά Σεμινάρια - Άλλος ένας ωραίος τρόπος αρμέγματος των θυμάτων είναι τα «εκπαιδευτικά σεμινάρια» που οργανώνονται από πολλά MLMs για να «εκπαιδεύσουν» τους αντιπροσώπους τους σχετικά με τις πωλήσεις. Δεν γίνεται σχεδόν καθόλου πραγματική εξάσκηση, απλά χοντρά λόγια για το πως θα πλουτίσουν όλοι στο μέλλον, και γενικολογίες για να κρατάνε το ηθικό ψηλά. Πολλοί MLMers υποστηρίζουν ότι είναι ένα είδος εκπαίδευσης χρήσιμο και πρακτικό (γι αυτό και δικαιολογούνται τα ποσά που δίνουν τα μέλη για να συμμετάσχουν). Τολμούν επίσης να συγκρίνουν τον κάθε απατεώνα που φέρνουν να μιλήσει εκεί με σοβαρούς επιστήμονες οι οποίοι πηγαίνουν σε συνέδρια (και πρέπει ανάλογα να πληρώνονται). Υποτίθεται ότι είναι προαιρετικά αλλά ξέρουμε καλά πόσες επιλογές αφήνουν οι από πάνω στα μέλη που διστάζουν («είναι 100% προαιρετικά αλλά και 100% απαραίτητα», «είναι προαιρετικά, όπως κι η επιτυχία»). Αυτά τα φοβερά και τρομερά σεμινάρια που είναι τόσο χρήσιμα για τις πωλήσεις των προϊόντων γιατί να τα πληρώνει κανείς από την τσέπη του ενώ θα έπρεπε να το κάνει η ίδια η εταιρεία για το προσωπικό της;
Μόνο τα άτομα στην κορυφή κερδίζουν λεφτά - Όου γιες, εκείνοι στα πρώτα δύο επίπεδα είναι πάμπλουτοι, όντως οδηγούν ακριβά αυτοκίνητα, έχουν ιδιωτικά jets, πάνε κρουαζιέρες. Οι φωτογραφίες τους σε επαύλεις και μπροστά από κότερα είναι αληθινές. Ξέρετε γιατί; Γιατί τρώνε λεφτά από όλους τους υπόλοιπους από κάτω οι οποίοι έχουν να επιδείξουν μόνο τεράστια χρέη. Από κάπου πρέπει να έρχονται όλα αυτά τα κέρδη κι ένα κλασικό ψέμα που θα σας πούνε είναι «μπες τώρα που είναι νωρίς για να έχεις τεράστια κέρδη μετά που όλοι θʼακολουθήσουν» ή «γίνεται χαμός, όλοι μπαίνουν, εσύ τι θα κάνεις;» για να σας εξαναγκάσουν να μπείτε τώρα, χωρίς πολλή σκέψη, κι ας έχουν οι μεγαλύτερες τέτοιες εταιρείες εδώ και αρκετά χρόνια στάσιμο πληθυσμό.
Το ποσοστό παραίτησης από τα MLM είναι τεράστιο - Οι περισσότεροι (και οι πιο τυχεροί) τα παρατάνε αμέσως αφού διαπιστώσουν ότι δεν πάει μακρυά. Από τους εναπομείναντες που θα το πολεμήσουν, οι ανώτεροί τους θα τους πουν ότι είναι οι «επιτυχημένοι», οι «εκλεκτοί», οι «πραγματικοί στρατιώτες» δηλαδή πέτυχαν να εξαπατήσουν άλλους οι οποίοι πιθανόν να ξοδέψουν μερικά λεφτά και μετά να παραιτηθούν. Οι οργανωτές τέτοιων schemes γνωρίζουν τις πιθανότητες και τα ποσοστά και ακόμη κι αν κάποιος καταφέρνει να φέρει απίστευτα πολύ κόσμο μέσα στο κόλπο τα κέρδη που έχουν αυτοί είναι πολύ περισσότερα.
Πίστη! - Οι οργανωτές MLM προγραμμάτων λένε στους αντιπροσώπους/διανομείς ότι πρέπει να πιστέψουν στο πρόγραμμα. Σε μία προσπάθεια εξάλειψης κριτικής σκέψης και πλύσης εγκεφάλου, το θύμα πρέπει να πιστέψει ότι είναι μέρος των εκλεκτών που θα γίνουν σύντομα πλούσιοι. Αυτό το σύντομα βέβαια αργεί κάπως αλλά «πιστέψτε»! Πολλοί διανομείς είναι τόσο απόλυτοι και πιστεύουν στο δίκαιο του MLM τους ούτως ώστε πιστεύουν πραγματικά τα ψέμματα που λένε για τα προϊόντα τους. Αυτό δεν τα κάνει λιγότερο ψέμματα. Επίσης είναι ενδεικτικό ότι όταν κάποιος εγκαταλείπει το MLM ξαναγυρίζει στα προϊόντα λιανικής κι εγκαταλείπει όλα εκείνα τα μοναδικά προϊόντα που πουλούσε με τόσο ζήλο. Γιατί άραγε;
Downline - Όταν κάποιος μπαίνει σʼένα MLM του υπόσχονται ότι αν είναι «επιτυχημένος» (στην εξαπάτηση άλλων) θα δημιουργήσει μία μεγάλη ακολουθία μελών οι οποίοι θα στρατολογούν κι άλλους συνεχώς. Η ακολουθία αυτή από επίπεδα μελών λέγεται downline και υποτίθεται ότι αν κάποιος ακολουθεί το σύστημα που του υπαγορεύει εκείνος που τον έγραψε (ο οποίος λέγεται upline ή ανάδοχος) σύντομα θα χτίσει ένα τεράστιο downline που θα του αποφέρει τεράστια κέρδη. Η υπόσχεση αυτή είναι εντελώς απατηλή και όπως είδαμε παραπάνω βρίσκει πολλούς περιορισμούς. Ακόμη κι αν κάποιος πετύχει να εξαπατήσει πολύ κόσμο το μόνο που κερδίζει έιναι όλο περισσότερη εργασία (να κρατάει κανείς κόσμο μέσα σε μία απάτη χωρίς κέρδος θέλει πολύ δουλειά κι επιμονή) και λίγα μικροπρόθεσμα κέρδη μέχρι να τα παρατήσει αφού μετά γίνεται όλο και πιο δύσκολο να συντηρήσει ένα downline καθώς μέλη φεύγουν από παντού και νέα πρέπει να προστεθούν.
Αγορά προϊόντων από τους ίδιους τους διανομείς - Πολλοί διανομείς αναγκάζονται νʼ αγοράζουν οι ίδιοι προϊόντα καθώς δεν καταφέρνουν να πουλήσουν αρκετά σε άλλους. Μαζικές πωλήσεις είναι σημείο επιτυχίας για τους άλλους και οι νέοι διανομείς συχνά αγοράζουν τεράστιες ποσότητες για νʼ ανέβουν στο επόμενο επίπεδο. Αυτό συμβαίνει συνήθως στα MLMs στα οποία κάποιος μπορεί να εξαγοράσει την άνοδό του σʼ επόμενο επίπεδο. Το μόνο που μένει είναι μεγάλες ποσότητες φτηνιάρικων προϊόντων κι ένα χρέος από τις αγορές.
Προσποιητή επιτυχία - Η αγορά προϊόντων από τους ίδιους τους διανομείς είναι ένας μόνο τρόπος προβολής ανύπαρκτης επιτυχίας. Για να πείσετε τα υποψήφια θύματα πρέπει να πείτε πολλά ψέμματα για δήθεν υψηλές απολαβές, να ξοδεύετε πολλά λεφτά για να δίνετε την εντύπωση ότι έχετε πετύχει. Πολλοί δεν έχουν χρήματα για πέταμα κι όμως δανείζονται για να δώσουν την εντύπωση επιτυχημένου, συνήθως από προτροπές των uplines τους οι οποίοι τους διαβεβαιώνουν ότι τα πλούτη δεν αργούν να έρθουν. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι τα πλούτη δεν έρχονται ποτέ και αφού κάποιοι τα παρατάνε, τους μένουν μόνο χρέη. Έχουμε ακούσει πολλές ιστορίες για επιτυχημένους αντιπροσώπους οι οποίοι οδηγούσαν Mercedes και BMW αλλά μετά δεν είχαν λεφτά να φάνε, να πιούν ένα καφέ ή να πληρώσουν νοίκι, λογαριασμούς και τη δόση για τη Mercedes.
Επιτυχημένοι - Αυτοί είναι οι «θεοί» του MLM οι οποίοι έρχονται από έξω και μας μιλάνε σε συγκεντρώσεις για το πως έγιναν πάμπλουτοι από το x MLM. Αυτοί πολλές φορές είναι επαγγελματίες απατεώνες και βγάζουν λεφτά μόνο και μόνο από τέτοιες εμφανίσεις και ομιλίες κι επίσης εμφανίζονται σε περισσότερα από ένα MLMs και λένε την ίδια ιστορία. Ο σκοπός τους είναι να έρθουν, να πουλήσουν ψεύτικες ιστορίες και να ψήσουν νέα μέλη. Μην τους πιστεύετε, μην περιμένετε να γίνετε «πλούσιοι» σαν κι αυτούς και ρωτήστε τους για τις δόσεις της αμαξάρας που χρωστάνε ακόμη. Το κόλπο είναι παλιό, να βάζεις έναν μιλημένο να το παίζει επιτυχημένος (ακόμη και οι παπατζήδες το έκαναν).
Διασημότητες - Πολλά MLMs θα σας πουν ότι «ο τάδε celebrity μόλις μπήκε στο πρόγραμμα» για να φανούν αξιόπιστα. Ο celebrity αυτός όμως δεν έβγαλε τα λεφτά του στο MLM αυτό - ούτε κι εσείς.
Άρνηση κριτικής - Αν δείτε το τάδε MLM να παρουσιάζεται αρνητικά σʼ ένα website ή δημοσιογραφική εκπομπή ή ακόμη και συζήτηση και το αναφέρετε σʼ ένα αντιπρόσωπο τότε έχει έτοιμες τις απαντήσεις. «Προσπαθούν να μειώσουν τις καλές ευκαιρίες», «συνωμοτούν εναντίον των πραγματικά κερδοφόρων εταιρειών γιατί αυτές είναι το μέλλον», «δεν καταλαβαίνουν τη νέα οικονομία και αντιστέκονται», «είναι αποτυχημένοι ενώ εμείς είμαστε νικητές και μας ζηλεύουν», «μην ακούς τους χαμένους, μόνο τους νικητές» κλπ. Η συμβουλή τους είναι «να μην τους ακούμε γιατί φέρνουν αρνητικές σκέψεις και μας στερούν από τη δύναμη που χρειαζόμαστε για να πετύχουμε τους σκοπούς μας». Όταν κάποιος προσπαθεί να σας πουλήσει ένα MLM και πείτε «α, κι άλλο MLM;» θα σας ρωτήσει «Γιατί; Τι ξέρεις για το x MLM;» για να δει πόσα ξέρετε σχετικά με το MLM του και πως θα σας το πουλήσει. Πολλοί θʼ αρνηθούν μέχρι εσχάτων ότι όλα αυτά που λέμε ισχύουν και θα σας γεμίσουν με ψεύτικες υποσχέσεις και «στοιχεία» που τους πάσαραν από πάνω. Ένα πράγμα προσέξτε: μείνετε ανοιχτοί σε κριτική και αξιολογήστε αντικειμενικά ότι σας λένε υπέρ ή κατά των MLM. Το ότι σας λέει κάποιος ότι πχ. το MLM διδάσκεται στο Harvard δεν σημαίνει ότι είναι αυτόματα αλήθεια. Στείλτε ένα e-mail στο Harvard και δείτε μόνοι σας.
Στο συγκεκριμένο σημείο και αφού έχω φτάσει στο τέλος θα ήθελα να θερμοπαρακαλέσω τους ανθρώπους εκεί έξω οι οποίοι "ασχολούνται" με τέτοιου είδους πράγματα.
Μην μπερδεύετε τον όρο Marketing με ... αυτό που κάνετε.
Απλά θα αναφέρω ότι κάποιοι , μπερδεύουν τις οικονομικές έννοιες “ Πυραμίδα με Δικτυακό Marketing “
Δεν μπορούμε να μιλάμε για συνθήκες Πυραμίδας μέσα στο WFDSA ( Παγκόσμια Ομοσπονδία Οργανισμών Απευθείας Πώλησης η του Ευρωπαϊκού ( FEDSA ) η του Ελληνικού ( DSA )
Απλά πιο κάτω αναφέρω απλά και κατανοητά τον ορισμό του Marketing
Το μάρκετινγκ (marketing) συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Προσπαθεί δηλαδή, με κύριο εργαλείο την έρευνα αγοράς, να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη-στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί, ή ακόμα καλύτερα αφού κατανοήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του, να κατασκευάσει τα αντίστοιχα προϊόντα / υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που ο πελάτης επιθυμεί, να του τα γνωστοποιήσει διαφήμιση και προώθηση), να τα καταστήσει διαθέσιμα μέσα από τα κανάλια διανομής (τα μαγαζιά και οι τοποθεσίες που αυτά είναι διαθέσιμα) στην τιμή που θα πρέπει αυτά να πωλούνται.
Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ, ειδικότερα όσον αφορά τα καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή αυτά που απευθύνονται στους τελικούς καταναλωτές (και όχι σε άλλες επιχειρήσεις και οργανισμούς, οπότε και γίνεται λόγος για βιομηχανικά προϊόντα/ υπηρεσίες) είναι οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.
Ειδικότερα τα στελέχη μάρκετινγκ μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού προσπαθούν να δημιουργήσουν μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας υψηλή αξία στα προϊόντα τους, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Μέσα από την υψηλότερη αυτή αξία επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή η υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού. Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους οδηγούν σε πιστότητα των πελατών και τελικά σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης.
Το “σχέδιο Πόνζι” είναι ένα είδος οργάνωσης πυραμίδας, αν και εδώ το μεγαλύτερο μέρος των κερδών πηγαίνει στις τσέπες του απατεώνα.
Τσαρλς Πόνζι
Αποβιβάστηκε στη Βοστώνη το 1903 με 2,5 δολάρια στις τσέπες του, έχοντας χάσει τις οικονομίες του στα χαρτιά.
Τα επόμενα χρόνια, περιπλανιόταν από πόλη σε πόλη, κυνηγώντας την τύχη του και αρνούμενος να κάνει με συνέπεια μια κανονική δουλειά.
Το 1907 πήρε το πρώτο του μάθημα στην απάτη, όταν άρχισε να εργάζεται στην τράπεζα Ζαρόσι στον Καναδά.
Ο Πόνζι συνειδητοποίησε ότι η τράπεζα χρηματοδοτούσε τα υψηλά επιτόκια του 6% που προσέφερε, όχι από επενδύσεις σε ακίνητα, αλλά χρησιμοποιώντας κεφάλαια από τους νέους λογαριασμούς.
Δυστυχώς, η τράπεζα χρεοκόπησε και ο Πόνζι έμεινε πάλι χωρίς δουλειά και χωρίς χρήματα.
Επέστρεψε στις ΗΠΑ το 1911, έχοντας εκτίσει 3ετη ποινή στον Καναδά για πλαστογραφία.
Φτάνοντας, μπλέχτηκε σε άλλη μία κομπίνα εισόδου λαθρομεταναστών και πέρασε άλλα δύο χρόνια στη φυλακή, όπου γνώρισε τον Σικελό γκάνγκσερ Ιγνάτσιο Σαγιέτα και τον χρηματιστή της Γουόλ Στριτ, Τσάρλς Μορς.
“Η επιταγή έρχεται με το ταχυδρομείο”
Εγκαταστάθηκε στη Βοστόνη, όπου δοκίμασε να κάνει την τύχη του, δημιουργώντας έναν κατάλογο επιχειρήσεων.Αν και η ιδέα του καταλόγου δεν πήγε μακριά, δέχθηκε μια επιστολή από μια ευρωπαϊκή εταιρεία, συνοδευόμενη από ένα διεθνές απαντητικό κουπόνι.
Ο παραλήπτης στις ΗΠΑ μπορούσε να εξαργυρώσει το κουπόνι για να καλύψει το κόστος της απάντησης σε γραμματόσημα των ΗΠΑ.
Μετά από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα ταχυδρομικά τέλη μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ είχαν αυξηθεί σημαντικά.
Ο Πόνζι κατάλαβε ότι μπορούσε να αγοράζει κουπόνια IRC στην Ιταλία και να τα εξαργυρώνει σε υψηλότερη τιμή σε αμερικάνικα γραμματόσημα.
Ένα συνώνυμο αυτού του τύπου οικονομικής συναλλαγής είναι το “αρμπιτράζ”, όπου οι έμποροι εκμεταλλεύονται τις διαφορές τιμής μεταξύ δύο αγορών.
Το άρμπιτράζ ασκείται συνήθως σε ασφάλειες, ομόλογα, παράγωγα και αγαθά.
Εκεί που τα λάσπωσε ο Πόνζι, ήταν ο συνολικός αριθμός των κουπονιών σε κυκλοφορία και ο χρόνος και τα έξοδα που απαιτούνταν για την εξαργύρωση κάθε κουπονιού.
Με άλλα λόγια, ήταν αδύνατον να γίνει πλούσιος με αυτό τον τρόπο.
Απτόητος, ο Πόνζι προχώρησε στο σχέδιό του.
Ξεκίνησε πείθοντας φίλους να επενδύσουν, με την υπόσχεση να διπλασιάσει την επένδυσή τους σε τρεις μήνες.
Τήρησε τις υποσχέσεις του και σύντομα κατάφερε να προσελκύσει νέους επενδυτές. Οι νέοι επενδυτές πλήρωναν τους παλιούς.
Το 1919, ίδρυσε την Εταιρεία Αγοραπωλησίας Χρεωγράφων και μέχρι το καλοκαίρι του 1920, είχε συγκεντρώσει περιουσία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, αρκετών για να αποκτήσει ηγετικό ποσοστό μετοχών στην τράπεζα Χάνοβερ Τραστ.
----------------
Τον Ιούνιο του 1919 κατόρθωσε να πείσει μερικούς να του εμπιστευτούν τα χρήματά τους υπό την μορφή επένδυσης, με την προϋπόθεση ότι θα τους τα επέστρεφε σε 45-90 μέρες προσαυξημένα κατά 50%.
Για να προωθήσει το σχήμα αυτό, δημιούργησε μια εταιρία, την «Securities Exchange Company». Ο Ponzi πράγματι τον πρώτο καιρό, πλήρωνε μέχρι το τελευταίο δολάριο, ότι είχε υποσχεθεί. Όπως ήταν φυσικό, το νέο αυτό, του ...
γρήγορου κι εύκολου χρήματος, διαδόθηκε αστραπιαία. Τον Φεβρουάριο του 1920, ο Ponzi είχε καταφέρει να συγκεντρώσει, το τεράστιο ποσό για εκείνη την εποχή, των 5.000$. Τον Μάρτιο του ίδιου έτους, είχε φτάσει τα 420.000$ κι από τον Ιούλιο, άρχισε πλέον να μετράει εκατομμύρια.
Η «συνταγή» της επιτυχίας του, βασίζονταν σε κάτι πολύ απλό… Με τα χρήματα των τελευταίων στη σειρά «επενδυτών» πλήρωνε τους πρώτους κ.ο.κ.Το ίδιο διάστημα όμως αρχίζουν και τα πρώτα «ερευνητικά» δημοσιεύματα του τύπου για το φαινόμενο Ponzi που αργότερα θα επιφέρουν και την επίσημη έρευνα εκ μέρους του κράτους. Οι «επενδυτές» αρχίζουν τότε και πανικοβάλλονται. Σπεύδουν όλοι να πάρουν τα χρήματά τους. Ο Ponzi προσπαθώντας να διατηρήσει την αξιοπιστία του, πληρώνει μέσα σε 3 μέρες 2 εκατομμύρια δολάρια στους «επενδυτές» που συνοστίζονταν στους δρόμους, έξω από τα γραφεία της επιχείρησής του. Αρκετοί, βλέποντας ότι ο Ponzi πληρώνει ακόμα χωρίς πρόβλημα, αλλάζουν γνώμη και δεν παίρνουν τα χρήματά τους.
Το σχήμα Ponzi τελικά κατέρρευσε τον Αύγουστο και ο ίδιος ο Ponzi συλλαμβάνεται, καταδικάζεται και φυλακίζεται. Συνολικά, μέσω της απάτης του, συγκέντρωσε περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια από σχεδόν 17.000 «επενδυτές» οι οποίοι είδαν τις περιουσίες τους να εξανεμίζονται.
---------------
Για να προωθήσει το σχήμα αυτό, δημιούργησε μια εταιρία, την «Securities Exchange Company». Ο Ponzi πράγματι τον πρώτο καιρό, πλήρωνε μέχρι το τελευταίο δολάριο, ότι είχε υποσχεθεί. Όπως ήταν φυσικό, το νέο αυτό, του ...
γρήγορου κι εύκολου χρήματος, διαδόθηκε αστραπιαία. Τον Φεβρουάριο του 1920, ο Ponzi είχε καταφέρει να συγκεντρώσει, το τεράστιο ποσό για εκείνη την εποχή, των 5.000$. Τον Μάρτιο του ίδιου έτους, είχε φτάσει τα 420.000$ κι από τον Ιούλιο, άρχισε πλέον να μετράει εκατομμύρια.
Η «συνταγή» της επιτυχίας του, βασίζονταν σε κάτι πολύ απλό… Με τα χρήματα των τελευταίων στη σειρά «επενδυτών» πλήρωνε τους πρώτους κ.ο.κ.Το ίδιο διάστημα όμως αρχίζουν και τα πρώτα «ερευνητικά» δημοσιεύματα του τύπου για το φαινόμενο Ponzi που αργότερα θα επιφέρουν και την επίσημη έρευνα εκ μέρους του κράτους. Οι «επενδυτές» αρχίζουν τότε και πανικοβάλλονται. Σπεύδουν όλοι να πάρουν τα χρήματά τους. Ο Ponzi προσπαθώντας να διατηρήσει την αξιοπιστία του, πληρώνει μέσα σε 3 μέρες 2 εκατομμύρια δολάρια στους «επενδυτές» που συνοστίζονταν στους δρόμους, έξω από τα γραφεία της επιχείρησής του. Αρκετοί, βλέποντας ότι ο Ponzi πληρώνει ακόμα χωρίς πρόβλημα, αλλάζουν γνώμη και δεν παίρνουν τα χρήματά τους.
Το σχήμα Ponzi τελικά κατέρρευσε τον Αύγουστο και ο ίδιος ο Ponzi συλλαμβάνεται, καταδικάζεται και φυλακίζεται. Συνολικά, μέσω της απάτης του, συγκέντρωσε περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια από σχεδόν 17.000 «επενδυτές» οι οποίοι είδαν τις περιουσίες τους να εξανεμίζονται.
---------------
Αγόρασε ένα αρχοντικό και ζούσε τη ζωή του επιτυχημένου επιχειρηματία που τόσα χρόνια επιθυμούσε.
Αυτό που συνέβαινε πραγματικά ήταν ο συνδυασμός μιας οικονομικής φούσκας.
Η παραπλανητική διαφήμιση του σχεδίου, έκανε τους ανθρώπους απρόσεκτους και υπεραισιόδοξους.
Δανείζονταν πολλά χρήματα και υποθήκευσαν τα σπίτια τους για να βρουν χρήματα να επενδύσουν, σε ένα σχέδιο που υπόσχονταν εκπληκτικά κέρδη της τάξης του 50% σε 45 μέρες.
Αυτό όμως στο οποίο επένδυαν ήταν το παραπλανητικό σχέδιο του Πόνζι, επειδή η εταιρεία δεν είχε νόμιμα κέρδη από το αρμπιτράζ κουπονιών IRC, αλλά απλώς πλήρωνε τους παλαιούς επενδυτές με χρήματα που έπαιρνε από τους νέους.
Η επιβίωση της κομπίνας εξαρτιόταν από τη διάθεση των ανθρώπων να επανεπενδύουν τα κέρδη τους, πράγμα που έκαναν με περισσή προθυμία.Όμως ήταν απλώς θέμα χρόνου μέχρι οι αρχές να καταλάβουν τι έτρεχε.
Στον Τύπο άρχισαν να εμφανίζονται άρθρα που αμφισβητούσαν τη συνολική βάση του σχεδίου και η εταιρεία αντιμετώπισε διάφορες μαζικές αναλήψεις, που ο Πόνζι κατάφερε να καλύψει μετά από σκληρή προσπάθεια.
Τέλος, τον Αύγουστο του 1920, ένας διαχειριστικός έλεγχος αποκάλυψε, ότι το σχέδιο ήταν χρεωμένο κατά 7 εκατομμύρια δολάρια και οι αρχές προχώρησαν στο κλείσιμο της εταιρείας και της τράπεζας Χανόβερ Τραστ.
Ο Πόνζι δήλωσε ένοχος και καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση.
Ponzi vs. Pyramid Scheme: What’s The Difference?
Ο Πόνζι στο υπουργείο οικονομικών του Μουσολίνι
Ο Πόνζι καταδικάστηκε και σε άλλες ποινές στη Μασαχουσέτη, αλλά άσκησε έφεση και κατάφερε να μείνει ελεύθερος, ώστε να ξεκινήσει μια κομπίνα με ακίνητα στη Φλόριντα.Το 1925 καταδικάστηκε σε φυλάκιση ενός χρόνου.
Μετά την αποφυλάκιση προσπάθησε να εγκαταλείψει τη χώρα, αλλά τον συνέλαβαν και τον ξαναέστειλαν για επτά χρόνια φυλακή.
Το 1934 απελάθηκε στην Ιταλία ως παράνομος μετανάστης και πέρασε μερικά χρόνια στην Ιταλία, όπου δούλεψε στο υπουργείο οικονομικών, του δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι.
Καθώς αποδείχτηκε ανίκανος και ανέντιμος, αναγκάστηκε να φύγει στη Νότια Αμερική.
Πέθανε αδέκαρος και μόνος σε ένα ίδρυμα απόρων, στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας.
Ήταν τυφλός και μισοπαράλυτος, όταν αναπαύθηκε σε ηλικία 67 ετών.
Η Εγαφμογή του μοντέλου Ponzy για απάτες εκατομμυρίων
Τα σχήματα Ponzi πήραν διάφορες μορφές και βρήκαν το πιο πρόσφορο έδαφος στο διαδίκτυο μέσα από τα λεγόμενα HYIP (High Yield Investement Programms), ή «Επενδυτικά Προγράμματα Υψηλής Απόδοσης».
Ο τρόπος λειτουργίας των HYIP είναι πανομοιότυπος με της «εταιρίας» του Ponzi, μόνο που «προσφέρονται» πλέον μεγαλύτερες «αποδόσεις» (ακόμη και πάνω από 1000%) και για πολύ λιγότερες μέρες (ακόμη και ώρες). Οι δε καταθέσεις και «πληρωμές» γίνονται γρήγορα κι αυτόματα μέσω διαδικτύου. Επιπλέον, ο «επενδυτής» κερδίζει προμήθεια αν καταφέρει και εγγράψει κι άλλα μέλη στο πρόγραμμα.
Ο τρόπος λειτουργίας των HYIP είναι πανομοιότυπος με της «εταιρίας» του Ponzi, μόνο που «προσφέρονται» πλέον μεγαλύτερες «αποδόσεις» (ακόμη και πάνω από 1000%) και για πολύ λιγότερες μέρες (ακόμη και ώρες). Οι δε καταθέσεις και «πληρωμές» γίνονται γρήγορα κι αυτόματα μέσω διαδικτύου. Επιπλέον, ο «επενδυτής» κερδίζει προμήθεια αν καταφέρει και εγγράψει κι άλλα μέλη στο πρόγραμμα.
Αν και πολλοί γνωρίζουν ότι τα HYIP είναι «πυραμίδες», εντούτοις συμμετέχουν, ελπίζοντας ότι θα είναι από τους πρώτους που θα μπουν στο «πρόγραμμα» και ο διαχειριστής δεν θα «εξαφανιστεί» σύντομα με τα δικά τους χρήματα. Ωστόσο, υπάρχουν και οι ανυποψίαστοι που πιστεύουν ότι βρήκαν την λύση για το εύκολο χρήμα. Τα HYIP Είναι ο ορισμός της διαδικτυακής πυραμίδας και ο «Δούρειος Ίππος» των απατεώνων που θα εξαφανιστούν αργά ή γρήγορα με τα χρήματα των «επενδυτών».
Μια άλλη παραλλαγή των HYIP είναι τα λεγόμενα Autosurfs προγράμματα που απαιτούν «συνδρομή» (υπάρχουν και τα «δωρεάν», αλλά κι αυτά απάτη είναι). Σε αυτά τα προγράμματα, ο χρήστης καταθέτει ένα ποσό με την προοπτική να το ξαναπάρει σύντομα προσαυξημένο, όπως και στα HYIP. Μόνο που εδώ, ο χρήστης θα πρέπει να «δουλέψει» και λίγο. Παρακολουθεί λοιπόν καθημερινά έναν συγκεκριμένο αριθμό διαφημίσεων. Έχει έτσι την ψευδαίσθηση, ότι «ιδρώνει» για να βγάλει το κέρδος του. Φυσικά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο με των HYIP. Αργά ή γρήγορα οι ιδιοκτήτες των Autosurfs, «κατεβάζουν» τις ιστοσελίδες τους και εξαφανίζονται με όσα χρήματα πρόλαβαν να μαζέψουν.
Ένα Autosurf που είχε κάνει πάταγο το 2005-2006, ήταν το 12DailyPro της Charis F. Johnson στις ΗΠΑ. Μέσα σε 9 μήνες και μέσω του Autosurf που είχε δημιουργήσει, είχε συγκεντρώσει και μεταφέρει στον προσωπικό της τραπεζικό λογαριασμό, περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια (χρήματα «επενδυτών» φυσικά), ενώ το συνολικό ποσό που διακινήθηκε μέσω της 12DailyPro εκτιμάται στα 2 περίπου δισεκατομμύρια δολάρια.
Μια άλλη και πολύ γνωστή μορφή πυραμίδας, είναι τα γνωστά MLM. Αν κι εδώ δεν μπορούμε να μιλήσουμε για 100% απάτη, εν τούτοις ο νομιμοφανής τρόπος που λειτουργούν τα MLM προδίδει αρκετές φορές εκμετάλλευση.
Τι είναι μία «πυραμίδα»;
Μία πυραμίδα (ή αεροπλανάκι, επιχείρηση οργάνωσης δικτύων καταναλωτών, επιχείρηση πολυεπίπεδου marketing, επιχείρηση δικτυακού marketing) είναι ένα απατηλό σύστημα για να βγάζει κανείς χρήματα, το οποίο απαιτεί ένα ατελείωτο ρεύμα στρατολογημένων μελών για την επιτυχία. οι συμμετέχοντεςα) δίνουν χρήματα σʼ εκείνους που τους στρατολόγησαν και
β) στρατολογούν νέα μέλη για να τους πάρουν χρήματα.
Η όλη απάτη καλύπτεται με μία «επιχειρηματική ευκαιρία» από μία «μεγάλη πολυεθνική» η οποία ποτέ δεν κατονομάζεται και δηλώνει ότι απλά θέλει να προωθήσει κάποια προϊόντα και τίποτε άλλο (ισχυρίζονται ότι δεν είναι ούτε πλασιέ ούτε telemarketing). Τα ποσά που υπόσχεται η ευκαιρία αυτή είναι από μόνα τους ύποπτα.
Μία πυραμίδα λέγεται έτσι επειδή το όλο σύστημα απεικονίζεται σαν ένα τρισδιάστατο τρίγωνο. Αν μία πυραμίδα ξεκινούσε από έναν άνθρωπο στην κορυφή με απλά 10 άτομα κάτω του (οι οποίοι λέγονται downlines), και 100 κάτω τους, και 1000 κάτω τους κλπ. η πυραμίδα θα απασχολούσε όλους τους ανθρώπους στη γη σε μόνο 10 στρώματα μʼ ένα μόνον απατεώνα στην κορυφή. Ένα διάγραμμα θα μας βοηθούσε να το δούμε αυτό:
1
10
100
1,000
10,000
100,000
1,000,000
10,000,000
100,000,000
1,000,000,000
10,000,000,000
Για να δούμε τα βασικά συστατικά ενός MLM (πρόγραμμα πολυεπίπεδου marketing):
Επιχειρηματική Ιδέα - Είναι το περίφημο «κόλπο» που θα σας πετάξει για δόλωμα ο αντιπρόσωπος, με σοβαρότητα, καθώς θα μιλάτε για κάτι αδιάφορο. Αν έχετε μηχανή θα σας ρωτήσει «Τι μηχανή έχεις;» και αφού του απαντήσετε θα σας πει «πως θα σου φαινόταν αν του χρόνου μπορούσες να έχεις την πιο ακριβή BMW»; Εσείς θʼ αναρωτηθείτε «Μα πως;» και θα σας πετάξει την «Ιδέα]. Το ψάρεμα του υποψήφιου για να εντοπιστούν οι ανάγκες ή επιθυμίες στις οποίες θα δοθεί σαν λύση το MLM είναι κλασική περίπτωση. Είτε ψάχνετε για δουλειά, λεφτά, αμάξι, μηχανή, σπίτι, κότερο, η επιχειρηματική ιδέα είναι ο ιδανικός τρόπος να τα αποκτήσετε. Η πιο σωστά να βοηθήσετε τους «από πάνω» να τα αποκτήσουν…
Εγγραφή επί πληρωμή στο πρόγραμμα - Ώστε σας προσέλαβαν να πουλάτε προϊόντα και πρέπει να πληρώσετε εγγραφή; Αν τα προϊόντα έχουν κάποια, οποιαδήποτε έστω, αξία η εταιρεία πρέπει να βγάζει τα λεφτά της από πωλήσεις αυτών των προϊόντων. Ή μήπως τα βγάζει από εσάς;
Υλικό προώθησης πωλήσεων - Πολλά προγράμματα MLM έχουν υποαπάτες μέσα στις απάτες που τα ίδια είναι. Αυτά είναι τα distributor kits με διαφημιστικό υλικό, κασέτες, βιντεοκασέτες και βιβλία σχετικά με το πρόγραμμα και τον τρόπο που πρέπει να πλασάρεται. Για σκεφτείτε το λίγο. Μία εταιρεία θέλει να πουλήσετε τα προϊόντα της κι εσείς πληρώνετε το διαφημιστικό τους υλικό; Όταν προσθέσετε και τα τεράστια κέρδη που οι top dogs στην κορυφή της πυραμίδας βγάζουν από πωλήσεις τέτοιων kits τότε κάτι βρωμάει. Αλλά βέβαια αυτό είναι ένα νέο είδος οικονομίας κι εμείς δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Κρίμα…
Εκπαιδευτικά Σεμινάρια - Άλλος ένας ωραίος τρόπος αρμέγματος των θυμάτων είναι τα «εκπαιδευτικά σεμινάρια» που οργανώνονται από πολλά MLMs για να «εκπαιδεύσουν» τους αντιπροσώπους τους σχετικά με τις πωλήσεις. Δεν γίνεται σχεδόν καθόλου πραγματική εξάσκηση, απλά χοντρά λόγια για το πως θα πλουτίσουν όλοι στο μέλλον, και γενικολογίες για να κρατάνε το ηθικό ψηλά. Πολλοί MLMers υποστηρίζουν ότι είναι ένα είδος εκπαίδευσης χρήσιμο και πρακτικό (γι αυτό και δικαιολογούνται τα ποσά που δίνουν τα μέλη για να συμμετάσχουν). Τολμούν επίσης να συγκρίνουν τον κάθε απατεώνα που φέρνουν να μιλήσει εκεί με σοβαρούς επιστήμονες οι οποίοι πηγαίνουν σε συνέδρια (και πρέπει ανάλογα να πληρώνονται). Υποτίθεται ότι είναι προαιρετικά αλλά ξέρουμε καλά πόσες επιλογές αφήνουν οι από πάνω στα μέλη που διστάζουν («είναι 100% προαιρετικά αλλά και 100% απαραίτητα», «είναι προαιρετικά, όπως κι η επιτυχία»). Αυτά τα φοβερά και τρομερά σεμινάρια που είναι τόσο χρήσιμα για τις πωλήσεις των προϊόντων γιατί να τα πληρώνει κανείς από την τσέπη του ενώ θα έπρεπε να το κάνει η ίδια η εταιρεία για το προσωπικό της;
Μόνο τα άτομα στην κορυφή κερδίζουν λεφτά - Όου γιες, εκείνοι στα πρώτα δύο επίπεδα είναι πάμπλουτοι, όντως οδηγούν ακριβά αυτοκίνητα, έχουν ιδιωτικά jets, πάνε κρουαζιέρες. Οι φωτογραφίες τους σε επαύλεις και μπροστά από κότερα είναι αληθινές. Ξέρετε γιατί; Γιατί τρώνε λεφτά από όλους τους υπόλοιπους από κάτω οι οποίοι έχουν να επιδείξουν μόνο τεράστια χρέη. Από κάπου πρέπει να έρχονται όλα αυτά τα κέρδη κι ένα κλασικό ψέμα που θα σας πούνε είναι «μπες τώρα που είναι νωρίς για να έχεις τεράστια κέρδη μετά που όλοι θʼακολουθήσουν» ή «γίνεται χαμός, όλοι μπαίνουν, εσύ τι θα κάνεις;» για να σας εξαναγκάσουν να μπείτε τώρα, χωρίς πολλή σκέψη, κι ας έχουν οι μεγαλύτερες τέτοιες εταιρείες εδώ και αρκετά χρόνια στάσιμο πληθυσμό.
Το ποσοστό παραίτησης από τα MLM είναι τεράστιο - Οι περισσότεροι (και οι πιο τυχεροί) τα παρατάνε αμέσως αφού διαπιστώσουν ότι δεν πάει μακρυά. Από τους εναπομείναντες που θα το πολεμήσουν, οι ανώτεροί τους θα τους πουν ότι είναι οι «επιτυχημένοι», οι «εκλεκτοί», οι «πραγματικοί στρατιώτες» δηλαδή πέτυχαν να εξαπατήσουν άλλους οι οποίοι πιθανόν να ξοδέψουν μερικά λεφτά και μετά να παραιτηθούν. Οι οργανωτές τέτοιων schemes γνωρίζουν τις πιθανότητες και τα ποσοστά και ακόμη κι αν κάποιος καταφέρνει να φέρει απίστευτα πολύ κόσμο μέσα στο κόλπο τα κέρδη που έχουν αυτοί είναι πολύ περισσότερα.
Πίστη! - Οι οργανωτές MLM προγραμμάτων λένε στους αντιπροσώπους/διανομείς ότι πρέπει να πιστέψουν στο πρόγραμμα. Σε μία προσπάθεια εξάλειψης κριτικής σκέψης και πλύσης εγκεφάλου, το θύμα πρέπει να πιστέψει ότι είναι μέρος των εκλεκτών που θα γίνουν σύντομα πλούσιοι. Αυτό το σύντομα βέβαια αργεί κάπως αλλά «πιστέψτε»! Πολλοί διανομείς είναι τόσο απόλυτοι και πιστεύουν στο δίκαιο του MLM τους ούτως ώστε πιστεύουν πραγματικά τα ψέμματα που λένε για τα προϊόντα τους. Αυτό δεν τα κάνει λιγότερο ψέμματα. Επίσης είναι ενδεικτικό ότι όταν κάποιος εγκαταλείπει το MLM ξαναγυρίζει στα προϊόντα λιανικής κι εγκαταλείπει όλα εκείνα τα μοναδικά προϊόντα που πουλούσε με τόσο ζήλο. Γιατί άραγε;
Downline - Όταν κάποιος μπαίνει σʼένα MLM του υπόσχονται ότι αν είναι «επιτυχημένος» (στην εξαπάτηση άλλων) θα δημιουργήσει μία μεγάλη ακολουθία μελών οι οποίοι θα στρατολογούν κι άλλους συνεχώς. Η ακολουθία αυτή από επίπεδα μελών λέγεται downline και υποτίθεται ότι αν κάποιος ακολουθεί το σύστημα που του υπαγορεύει εκείνος που τον έγραψε (ο οποίος λέγεται upline ή ανάδοχος) σύντομα θα χτίσει ένα τεράστιο downline που θα του αποφέρει τεράστια κέρδη. Η υπόσχεση αυτή είναι εντελώς απατηλή και όπως είδαμε παραπάνω βρίσκει πολλούς περιορισμούς. Ακόμη κι αν κάποιος πετύχει να εξαπατήσει πολύ κόσμο το μόνο που κερδίζει έιναι όλο περισσότερη εργασία (να κρατάει κανείς κόσμο μέσα σε μία απάτη χωρίς κέρδος θέλει πολύ δουλειά κι επιμονή) και λίγα μικροπρόθεσμα κέρδη μέχρι να τα παρατήσει αφού μετά γίνεται όλο και πιο δύσκολο να συντηρήσει ένα downline καθώς μέλη φεύγουν από παντού και νέα πρέπει να προστεθούν.
Αγορά προϊόντων από τους ίδιους τους διανομείς - Πολλοί διανομείς αναγκάζονται νʼ αγοράζουν οι ίδιοι προϊόντα καθώς δεν καταφέρνουν να πουλήσουν αρκετά σε άλλους. Μαζικές πωλήσεις είναι σημείο επιτυχίας για τους άλλους και οι νέοι διανομείς συχνά αγοράζουν τεράστιες ποσότητες για νʼ ανέβουν στο επόμενο επίπεδο. Αυτό συμβαίνει συνήθως στα MLMs στα οποία κάποιος μπορεί να εξαγοράσει την άνοδό του σʼ επόμενο επίπεδο. Το μόνο που μένει είναι μεγάλες ποσότητες φτηνιάρικων προϊόντων κι ένα χρέος από τις αγορές.
Προσποιητή επιτυχία - Η αγορά προϊόντων από τους ίδιους τους διανομείς είναι ένας μόνο τρόπος προβολής ανύπαρκτης επιτυχίας. Για να πείσετε τα υποψήφια θύματα πρέπει να πείτε πολλά ψέμματα για δήθεν υψηλές απολαβές, να ξοδεύετε πολλά λεφτά για να δίνετε την εντύπωση ότι έχετε πετύχει. Πολλοί δεν έχουν χρήματα για πέταμα κι όμως δανείζονται για να δώσουν την εντύπωση επιτυχημένου, συνήθως από προτροπές των uplines τους οι οποίοι τους διαβεβαιώνουν ότι τα πλούτη δεν αργούν να έρθουν. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι τα πλούτη δεν έρχονται ποτέ και αφού κάποιοι τα παρατάνε, τους μένουν μόνο χρέη. Έχουμε ακούσει πολλές ιστορίες για επιτυχημένους αντιπροσώπους οι οποίοι οδηγούσαν Mercedes και BMW αλλά μετά δεν είχαν λεφτά να φάνε, να πιούν ένα καφέ ή να πληρώσουν νοίκι, λογαριασμούς και τη δόση για τη Mercedes.
Επιτυχημένοι - Αυτοί είναι οι «θεοί» του MLM οι οποίοι έρχονται από έξω και μας μιλάνε σε συγκεντρώσεις για το πως έγιναν πάμπλουτοι από το x MLM. Αυτοί πολλές φορές είναι επαγγελματίες απατεώνες και βγάζουν λεφτά μόνο και μόνο από τέτοιες εμφανίσεις και ομιλίες κι επίσης εμφανίζονται σε περισσότερα από ένα MLMs και λένε την ίδια ιστορία. Ο σκοπός τους είναι να έρθουν, να πουλήσουν ψεύτικες ιστορίες και να ψήσουν νέα μέλη. Μην τους πιστεύετε, μην περιμένετε να γίνετε «πλούσιοι» σαν κι αυτούς και ρωτήστε τους για τις δόσεις της αμαξάρας που χρωστάνε ακόμη. Το κόλπο είναι παλιό, να βάζεις έναν μιλημένο να το παίζει επιτυχημένος (ακόμη και οι παπατζήδες το έκαναν).
Διασημότητες - Πολλά MLMs θα σας πουν ότι «ο τάδε celebrity μόλις μπήκε στο πρόγραμμα» για να φανούν αξιόπιστα. Ο celebrity αυτός όμως δεν έβγαλε τα λεφτά του στο MLM αυτό - ούτε κι εσείς.
Άρνηση κριτικής - Αν δείτε το τάδε MLM να παρουσιάζεται αρνητικά σʼ ένα website ή δημοσιογραφική εκπομπή ή ακόμη και συζήτηση και το αναφέρετε σʼ ένα αντιπρόσωπο τότε έχει έτοιμες τις απαντήσεις. «Προσπαθούν να μειώσουν τις καλές ευκαιρίες», «συνωμοτούν εναντίον των πραγματικά κερδοφόρων εταιρειών γιατί αυτές είναι το μέλλον», «δεν καταλαβαίνουν τη νέα οικονομία και αντιστέκονται», «είναι αποτυχημένοι ενώ εμείς είμαστε νικητές και μας ζηλεύουν», «μην ακούς τους χαμένους, μόνο τους νικητές» κλπ. Η συμβουλή τους είναι «να μην τους ακούμε γιατί φέρνουν αρνητικές σκέψεις και μας στερούν από τη δύναμη που χρειαζόμαστε για να πετύχουμε τους σκοπούς μας». Όταν κάποιος προσπαθεί να σας πουλήσει ένα MLM και πείτε «α, κι άλλο MLM;» θα σας ρωτήσει «Γιατί; Τι ξέρεις για το x MLM;» για να δει πόσα ξέρετε σχετικά με το MLM του και πως θα σας το πουλήσει. Πολλοί θʼ αρνηθούν μέχρι εσχάτων ότι όλα αυτά που λέμε ισχύουν και θα σας γεμίσουν με ψεύτικες υποσχέσεις και «στοιχεία» που τους πάσαραν από πάνω. Ένα πράγμα προσέξτε: μείνετε ανοιχτοί σε κριτική και αξιολογήστε αντικειμενικά ότι σας λένε υπέρ ή κατά των MLM. Το ότι σας λέει κάποιος ότι πχ. το MLM διδάσκεται στο Harvard δεν σημαίνει ότι είναι αυτόματα αλήθεια. Στείλτε ένα e-mail στο Harvard και δείτε μόνοι σας.
Στο συγκεκριμένο σημείο και αφού έχω φτάσει στο τέλος θα ήθελα να θερμοπαρακαλέσω τους ανθρώπους εκεί έξω οι οποίοι "ασχολούνται" με τέτοιου είδους πράγματα.
Μην μπερδεύετε τον όρο Marketing με ... αυτό που κάνετε.
Απλά θα αναφέρω ότι κάποιοι , μπερδεύουν τις οικονομικές έννοιες “ Πυραμίδα με Δικτυακό Marketing “
Δεν μπορούμε να μιλάμε για συνθήκες Πυραμίδας μέσα στο WFDSA ( Παγκόσμια Ομοσπονδία Οργανισμών Απευθείας Πώλησης η του Ευρωπαϊκού ( FEDSA ) η του Ελληνικού ( DSA )
Απλά πιο κάτω αναφέρω απλά και κατανοητά τον ορισμό του Marketing
Το μάρκετινγκ (marketing) συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Προσπαθεί δηλαδή, με κύριο εργαλείο την έρευνα αγοράς, να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη-στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί, ή ακόμα καλύτερα αφού κατανοήσει τις ανάγκες και τις επιθυμίες του, να κατασκευάσει τα αντίστοιχα προϊόντα / υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που ο πελάτης επιθυμεί, να του τα γνωστοποιήσει διαφήμιση και προώθηση), να τα καταστήσει διαθέσιμα μέσα από τα κανάλια διανομής (τα μαγαζιά και οι τοποθεσίες που αυτά είναι διαθέσιμα) στην τιμή που θα πρέπει αυτά να πωλούνται.
Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ, ειδικότερα όσον αφορά τα καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή αυτά που απευθύνονται στους τελικούς καταναλωτές (και όχι σε άλλες επιχειρήσεις και οργανισμούς, οπότε και γίνεται λόγος για βιομηχανικά προϊόντα/ υπηρεσίες) είναι οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.
Ειδικότερα τα στελέχη μάρκετινγκ μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού προσπαθούν να δημιουργήσουν μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας υψηλή αξία στα προϊόντα τους, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Μέσα από την υψηλότερη αυτή αξία επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή η υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού. Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους οδηγούν σε πιστότητα των πελατών και τελικά σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης.
Χαρακτηριστικά που προσέχουμε όταν θέλομε να συνεργαστούμε με μια εταιρία σαν πωλητές:
- Η εταιρία ΔΕΝ σας προσφέρει ΕΥΚΟΛΟ ΧΡΗΜΑ με ελάχιστη ή χωρίς δουλειά χωρίς να θέτει κριτήρια επιλογής - όρους - απαιτήσεις - και παρέχει ΔΩΡΕΑΝ εκπαίδευση στους πωλητές - συνεργάτες της ( δηλαδή εσάς )
- Η εταιρία έχει στην διάθεση μας ( ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟΥΣ ) τους Ισολογισμούς των τελευταίων τεσσάρων ετών.
- Η έδρα της εταιρίας πρέπει να είναι υπαρκτή σε φυσικό χάρτη με πραγματικές κτιριακές εγκαταστάσεις με γραμματεία υποστήριξης και After Sale Service.
- Η εταιρία πρέπει να έχει προς πώληση ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.
- Αντί του παραπάνω (συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία) πουλάει εύκολο πλουτισμό ΔΕΝ μας κάνει
- Αντί του παραπάνω (συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία) πουλάει μυστικές συνταγές επιτυχίας ΔΕΝ μας κάνει
- To συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία που πουλάει ή εταιρία πρέπει να είναι υπαρκτό και τα έσοδα της εταιρία να προέρχονται από αυτό και όχι από συνδρομές πωλητών μελών.
- Αν η εταιρεία ζητά για αρχή μεγάλες συνδρομές μηνιαίες από τους πωλητές της (εμάς) τότε ΔΕΝ είμαστε οι εργαζόμενοι σε αυτήν την εταιρία αλλά οι πελάτες, Δουλεύω = εργάζομαι = αμείβομαι
- Αν ή εταιρία επικεντρώνει στην εγγραφή (μελών-συνδρομητών-πωλητών-πελατών) οι οποίοι θα γίνουν πλούσιοι και δεν επικεντρώνει στην προώθηση συγκεκριμένου προϊόντος ή υπηρεσίας ΔΕΝ μας κάνει.
- Η εταιρεία που συνεργαζόμαστε καλό είναι να έχει ένα σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης, (ISO, HASP, κ.τ.λ ) και το προϊόν ή υπηρεσία που πουλάμε καλό είναι ικανοποιεί ποιοτικά εμάς και τους πελάτες στους οποίους απευθυνόμαστε.
- ΟΜΟΣ Παρόλα αυτά πολλά αεροπλανάκια-πυραμίδες καταφέρνουν να πλασάρονται σας διαδικτυακές εταιρίες MLM (MLM Simulators) και να εξαπατούν τους υποψήφιους συνεργάτες-πελάτες.
Σας δίνω ένα προσχέδιο φόρμας που μπορείτε να αποστείλετε στην εταιρία με την οποία σκοπεύεις να συνεργαστείς σαν πωλητής - I GIVE YOU A DRAFT FORM YOU CAN SEND IN COMPANY WITH WHICH WILL BE LIKE TO COOPERATE AS SELLERS
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΠΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΧΑΡΑΧΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΑΣ | |||
Α/Α | Χαρακτηριστικά της Εταιρίας | ΝΑΙ (Αιτιολογήστε.) | ΟΧΙ (Αιτιολογήστε.) |
1 | Η εταιρία ΔΕΝ μου προσφέρει ΕΥΚΟΛΟ ΧΡΗΜΑ με ελάχιστη ή χωρίς δουλειά χωρίς να θέτει κριτήρια επιλογής - όρους - απαιτήσεις - και παρέχει ΔΩΡΕΑΝ εκπαίδευση στους πωλητές - συνεργάτες της ( δηλαδή εμένα ) | ||
2 | Η εταιρία έχει στην διάθεση μας ( ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟΥΣ ) τους Ισολογισμούς των τελευταίων τεσσάρων ετών. | ||
3 | Η έδρα της εταιρίας είναι υπαρκτή σε φυσικό χάρτη με πραγματικές κτιριακές εγκαταστάσεις με γραμματεία υποστήριξης και After Sale Service. | ||
4 | Η εταιρία έχει προς πώληση ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. | ||
5 | Αντί του παραπάνω (συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία) ΔΕΝ πουλάει εύκολο πλουτισμό ή τον τρόπο να γίνω πλούσιος ? | ||
6 | Αντί του παραπάνω (συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία) ΔΕΝ πουλάει μυστικές συνταγές επιτυχίας ? | ||
7 | To συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία που πουλάει ή εταιρία είναι υπαρκτό και τα έσοδα της εταιρία να προέρχονται από αυτό και όχι από συνδρομές πωλητών μελών. | ||
8 | Αν η εταιρεία ΔΕΝ ζητά για αρχή μεγάλες μηνιαίες συνδρομές από τους πωλητές της (εμάς) και ΜΕΓΑΛΟ ποσό εγγραφής αν ζητάει διευκρινίστε επακριβώς πόσο είναι ? ( π.χ εγγραφή 100 EURO Συνδρομή/Μήνα 20 EURO ) | π.χ εγγραφή 100 EURO Συνδρομή/Μήνα 20 EURO | |
9 | Αν ή εταιρία ΔΕΝ επικεντρώνει στην εγγραφή (μελών-συνδρομητών-πωλητών-πελατών) οι οποίοι θα γίνουν πλούσιοι αλλά επικεντρώνει στην προώθηση συγκεκριμένου προϊόντος ή υπηρεσίας. | ||
10 | Η εταιρεία που συνεργαζόμαστε έχει ένα σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης, (π.χ ISO, HASP, κ.τ.λ ) και το προϊόν ή υπηρεσία που πουλάμε ικανοποιεί ποιοτικά εμάς και τους πελάτες στους οποίους απευθυνόμαστε. |
Ή δείτε και να χρησιμοποιήσετε (Αντιγράψτε) τo υπολογιστικό φύλλο google - Or view and use the google drive spreadsheet document
Θεοδωράκης Γιάννης: 16/11/18
Κατεβάστε τώρα:
Εντελώς δωρεάν βιβλίο "Διαφήμιση και αύξηση πωλήσεών μου μεσώ διαδικτύου"
Όροι Χρήσης όλων των άρθρων
Προσοχή !!! Πολλοί απατεώνες υπόσχονται υπερκέρδη για Υπερκέρδη στο διαδίκτυο αλλά σε όλα ισχύει ή παλιά παροιμία " Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι " . Κάντε τις Δικές σας έρευνες αγοράς , μιλήστε με εμπόρους , καταναλωτές , ειδικούς πριν επενδύσετε χρόνο και χρήμα !!!
Προσοχή !!! διαβάστε και συμφωνήστε με τους Όρους Χρήσης του Ιστοτόπου , οι πληροφορίες που δημοσιεύονται αφορούν συνδέσμους βιβλίων και Ισοτόπων που υπάρχουν στο διαδίκτυο εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι, παρακαλούμε για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στους αρμόδιους , και τους συγγραφείς των βιβλίων και των άρθρων. Και ειδικά σε σοβαρά θέματα πάρτε άμεσα οδηγίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ Ή ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ , εμείς σαν blog δεν φέρουμε καμιά ευθύνη παρά μονό για την αναδημοσίευση του κάθε άρθρου.
Σε κάθε περίπτωση προτού αποφασίσετε να δοκιμάσετε οποιαδήποτε προτεινόμενη μέθοδο , είναι σώφρον να επικοινωνήσετε πρώτα με ειδικό για το θέμα ( π.χ Λογιστή , Οικονομολόγο , Δικηγόρο , Εφοριακό κ.τ.λ ) οποίος θα σας συμβουλέψει κατάλληλα.
Προσοχή !!! μην χρησιμοποιήσετε Πληροφορίες πριν πάρετε πρώτα όλα τα απαραίτητα μετρά προστασία του απορρήτου σας και των χρημάτων σας , να επικοινωνείτε κατευθείαν με τους συγγραφείς των άρθρων έτσι όπως αναφέρονται στην πηγή !!!.
Προσοχή !!! διαβάστε και συμφωνήστε με τους Όρους Χρήσης του Ιστοτόπου , οι πληροφορίες που δημοσιεύονται αφορούν συνδέσμους βιβλίων και Ισοτόπων που υπάρχουν στο διαδίκτυο εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι, παρακαλούμε για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στους αρμόδιους , και τους συγγραφείς των βιβλίων και των άρθρων. Και ειδικά σε σοβαρά θέματα πάρτε άμεσα οδηγίες ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ Ή ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ , εμείς σαν blog δεν φέρουμε καμιά ευθύνη παρά μονό για την αναδημοσίευση του κάθε άρθρου.
Σε κάθε περίπτωση προτού αποφασίσετε να δοκιμάσετε οποιαδήποτε προτεινόμενη μέθοδο , είναι σώφρον να επικοινωνήσετε πρώτα με ειδικό για το θέμα ( π.χ Λογιστή , Οικονομολόγο , Δικηγόρο , Εφοριακό κ.τ.λ ) οποίος θα σας συμβουλέψει κατάλληλα.
Προσοχή !!! μην χρησιμοποιήσετε Πληροφορίες πριν πάρετε πρώτα όλα τα απαραίτητα μετρά προστασία του απορρήτου σας και των χρημάτων σας , να επικοινωνείτε κατευθείαν με τους συγγραφείς των άρθρων έτσι όπως αναφέρονται στην πηγή !!!.
Χορηγός: mixanikos365 διακριτικά στο τέλος του άρθρου χωρίς συνεχείς διαφημήσεις και αναδυόμενα παράθυρα